Acţiunile companiei chineze Xiaomi au crescut cu până la 16% marţi, deoarece vehiculul electric sport al producătorului de electronice lansat săptămâna trecută a atras un interes puternic, deşi o prognoză a unei firme de brokeraj arată că firma ar pierde aproape 10.000 de dolari pe maşină în acest an, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Titlurile companiei au atins cel mai mare nivel din ianuarie 2022, în prima zi de tranzacţionare de la lansarea de joi a maşinii Xiaomi, care se aseamănă ca stil cu Porsche.

Ulterior, creşterea acţiunilor s-a temperat, iar acestea au închis în urcare cu 9%, adăugând 4 miliarde de dolari la valoarea sa de piaţă.

La cel mai înalt nivel al zilei, compania chineză a avut o evaluare de 55 de miliarde de dolari, la un preţ al acţiunilor de 17,34 dolari HK, mai mare decât cel al producătorilor de automobile tradiţionali din SUA General Motors şi Ford,  care au valori de piaţă de 52 de miliarde de dolari, respectiv 53 de miliarde de dolari.

Vehiculul SU7 al Xiaomi - prescurtare de la Speed Ultra 7 - intră pe o piaţă aglomerată de vehicule electrice din China cu un preţ care atrage atenţia - sub 30.000 USD pentru modelul de bază, mai ieftin decât Tesla Model 3 în China.

În timp ce cea mai mare piaţă auto din lume este o provocare pentru noii veniţi din cauza războiului preţurilor pentru vehiculele electrice şi a încetinirii cererii, analiştii au spus că Xiaomi are buzunare mai adânci decât majoritatea startupurilor de vehicule electrice şi expertiza sa în smartphone-uri îi oferă un avantaj în tablourile de bord inteligente - o caracteristică apreciată de consumatorii chinezi.

Xiaomi i-a avertizat pe potenţialii cumpărători ai sedanului său că s-ar putea confrunta cu timpi de aşteptare de patru până la şapte luni, un semn al cererii puternice.

Vineri, compania a declarat că a primit 88.898 de precomenzi pentru maşină în primele 24 de ore de vânzări.

Compania, care câştigă cea mai mare parte a veniturilor sale de 37,5 miliarde de dolari din vânzarea de smartphone-uri, a produs deja 5.000 de vehicule SU7 pe care le-a numit ”Ediţia Fondatorului”, despre care spune că vin cu accesorii suplimentare pentru cumpărătorii timpurii.

Marţi, fondatorul şi CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a declarat pe contul său de socializare că livrările din primul lot vor începe miercuri în 28 de oraşe chineze, marcate de o ceremonie la fabrica sa din Beijing.

Lansarea SU7 îndeplineşte ambiţia lui Lei, care a anunţat implicarea companiei în vehiculele electrice în 2021, angajându-se să investească 10 miliarde de dolari în afacerile auto, ca ”ultimul proiect antreprenorial major” din viaţa sa.

Xiaomi a spus că se aşteaptă să piardă bani cu SU7, iar unii analişti prevăd că pierderea va fi substanţială.

”Ne menţinem părerea prudentă că, în cele din urmă, toată lumea ar putea fi un învins” în segmentul de 200.000 până la 300.000 de yuani (27.649,90 USD până la 41.474,85 USD), au declarat analiştii Citi Research într-o notă de marţi.

Pe baza unui volum proiectat de 60.000 de unităţi în acest an, Citi estimează că SU7 ar putea genera o pierdere netă de 4,1 miliarde de yuani (566,82 milioane de dolari) - în medie, 68.000 de yuani (9.400,96 dolari) per maşină.

După lansarea SU7, alte mărci chineze de vehicule electrice cu modele comparabile au anunţat reduceri de preţ şi subvenţii.

În 2024, segmentul de 200.000 până la 300.000 de yuani va vedea aproximativ 240 de modele EV în competiţie pentru vânzări, în creştere cu aproape o cincime faţă de anul precedent, au spus analiştii Citi.

Datorită creşterii cererii, Xiaomi le-a cerut furnizorilor să mărească capacitatea lunară de producţie a SU7 la 10.000 de unităţi, de la 3.000 în martie şi 6.000 în mai, a informat publicaţia chinezească de ştiri financiare Yicai, citând surse.

Xiaomi nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.