Administraţia Biden intenţionează să solicite ca toate maşinile şi camioanele noi să vină cu sisteme de evitare a coliziunii pietonilor, care includ tehnologie de frânare automată de urgenţă, până la sfârşitul deceniului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Într-un interviu, secretarul pentru Transporturi, Pete Buttigieg, a spus că cerinţa este concepută pentru a reduce decesele pietonilor, care au fost în creştere în epoca post-Covid 19.

”Atât de mulţi americani îşi pierd viaţa pe drumurile noastre. Credem că avem cu adevărat responsabilitatea de a face ca această tehnologie să fie standard în flota din SUA”, a spus Buttigieg.

Noile standarde vor impune tuturor maşinilor să evite contactul la o viteză de până la 62 mile/h (99 km/h) şi vor impune că trebuie să poată detecta pietonii în întuneric.

De asemenea, vor necesita frânare până la 45 mile/h (72 km/h) atunci când este detectat un pieton.

Departamentul de transport antyicipează că regula ar putea salva 360 de vieţi pe an şi ar putea preveni 24.000 de răni.

Frânarea automată de urgenţă ”previne coliziunile. Iar coliziunile ucid oameni – este atât de simplu”, a spus Buttigieg.

Într-o declaraţie, Alliance for Automotive Innovation, un grup comercial din industrie care reprezintă producătorii de automobile, a declarat că nu a văzut noua regulă, aşa că nu a putut comenta direct.

Aceasta a spus că tehnologii precum frânarea automată de urgenţă s-au dovedit că ”schimbă jocul” şi că producătorii de automobile s-au angajat în mod voluntar să le instaleze pe vehicule noi.

Potrivit Governors Highway Safety Association, şoferii au ucis peste 7.500 de pietoni în 2022, cel mai mult din 1981 – numărul total de decese s-a dublat în ultimul deceniu.

Rata mortalităţii pietonilor, de 2,2 per miliard de kilometri parcurşi de vehicule, este, de asemenea, mai mare decât nivelurile pre-pandemie, deşi a început să scadă în prima jumătate a anului 2023.

Cercetările au arătat că, de la pandemia de coronavirus, viteza şi alte comportamente de conducere riscante au crescut, în timp ce numărul de călători în transportul public a scăzut, provocând o creştere a deceselor rutiere. În plus, pandemia a întârziat vânzările de vehicule mai noi, care tind să fie mai sigure şi dispun de cele mai recente tehnologii de prevenire a accidentelor.

În acelaşi timp, mai mulţi consumatori cumpără camioane uşoare, inclusiv SUV-uri, care tind să fie mai puţin sigure.

Consumatorii s-au dovedit oarecum rezistenţi la tehnologia necesară propusă, potrivit datelor din sondajul J.D. Power.

”Şoferii au raportat o mulţime de probleme cu activarea acesteia atunci când nu ar trebui”, a spus Kathleen Rizk, director senior J.D. Power pentru compararea experienţei utilizatorului şi tehnologie.

De asemenea, aceştia consideră că este prea sensibil sau că nu reacţionează la fel, a spus ea.

”Percepţia este că îşi pierd controlul”, a spus Rizk, referindu-se la intervenţiile tehnologice încorporate în vehiculele moderne de pasageri.

Buttigieg a recunoscut că tehnologia este încă în curs de perfecţionare - unul dintre motivele pentru care cerinţa nu va intra în vigoare până la sfârşitul anului 2029.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.