Johan Kobborg, care se defineşte ”danez prin naştere, englez prin devenire profesională şi român datorită Alinei”, precizează, într-un mesaj trimis agenţiei News.ro, că este dispus să lucreze în continuare la Opera Naţională Bucureşti, atâta vreme cât ministrul Culturii va numi la conducerea instituţiei o persoană care ”să îşi dorească să continue lucrurile bune”. Totodată, acesta precizează că nu a condiţionat şederea la Bucureşti de renumirea lui George Călin şi nici nu o va face.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Îmi exprim disponibilitatea şi dorinţa de a discuta cu noul director ce urmează a fi numit de Ministrul Culturii, domnul Vlad Alexandrescu, despre posibilitatea de a continua coordonarea Baletului Operei Naţionale Bucureşti. Eu sunt aici, în România, şi doresc să îmi continui munca în speranţa că voi găsi în noul director un partener deschis la dialog multicultural, care să aprecieze progresele făcute până acum, care să înţeleagă că formula succesului stă în schimbul de experienţă, de culturi, de idei, în colaborare şi în respect reciproc”, scrie Johan Kobborg, în mesajul trimis vineri dimineaţă, publicat şi pe contul de Facebook.

”Sper ca domnul ministru Vlad Alexandrescu să numească în poziţia aceasta o persoană care să îşi dorească să continue lucrurile bune începute de mine, de Alina Cojocaru şi de echipa de balerini pe care am format-o aici, balerini români şi de alte naţionalităţi”, menţionează balerinul danez, care a coordonat, în ultimii doi ani, echipa de balet a Operei Naţionale Bucureşti.

Johan Kobborg aminteşte despre venirea sa în Bucureşti, în decembrie 2013, cu ocazia punerii în scenă a baletului ”La Sylphide”: ”Am fost impresionat de dăruirea, talentul şi efortul balerinilor, precum şi de aspiraţia lor de a învăţa, de a se perfecţiona, astfel încât atunci când am primit propunerea de a veni la conducerea artistică a Baletului Operei Naţionale Bucureşti, am acceptat. Nu m-am lăsat descurajat de neajunsuri, de lucrările de renovare a clădirii ce aveau să ne afecteze serios repetiţiile şi întreaga activitate, de media de vârstă a balerinilor angajaţi, de salariile mici sau problemele sociale derivate de aici”.

Perfomanţele reuşite pe scena de la Bucureşti se datorează, spune Johan Kobborg, balerinilor, care ”au înţeles invitaţia către o carieră internaţională ce putea să aibă loc chiar aici în România”.

În contextual demiterii directorului interimar George Călin, pentru a doua oară, Kobbork precizează că şederea lui la Bucureşti nu depinde de un anumit nume: ”Nu am condiţionat niciodată prezenţa mea la Opera Naţională Bucureşti de una sau de mai multe persoane, ci doar de respectarea unor principii. Îmi menţin aceste criterii, indiferent de cine va ocupa funcţia de Director General Interimar”.

”Eu sunt danez prin naştere, englez prin devenirea profesională, român datorită Alinei şi oamenilor minunaţi cu care am lucrat în aceşti peste doi ani şi european prin valorile pe care le împărtăşesc. Ce uneşte toate aceste popoare este dragostea pentru artă, dans şi spectacol, respectul faţă de artişti şi munca lor, precum şi deschiderea culturală faţă de tot ce este nou, diferit şi inovativ”, încheie Johan Kobborg mesajul.

În contextul protestelor de la Opera Naţională Bucureşti, ministrul Culturii a decis, joi seară, să îl schimbe din funcţie pe directorul interimar George Călin, abia renumit în funcţie miercuri, la aproape trei săptămâni după ce fusese demis şi înlocuit mai întâi cu dirijorul Tiberiu Soare, apoi cu Vlad Conta. Vlad Alexandrescu îşi motivează decizia prin voinţa artiştilor de la Operă şi precizează că numirea lui Călin a fost condiţia pusă de Johan Kobborg şi Alina Cojocaru.

Johan Kobborg a fost prim-solist al Baletului Regal Danez, al Baletului Regal din Londra, iar din ianuarie 2014, era Director Artistic al Companiei de Balet al Operei Naţionale Bucureşti, funcţie despre care Tiberiu Soare spune că nu există în organigrama oficială.

Kobborg s-a născut la Copenhaga şi s-a pregătit la Academia de Balet Funen din Odense (Danemarca) iar în 1988, la vârsta de 16 ani, a intrat la Şcoala de Balet Regală Daneză. S-a alăturat Baletului Regal Danez în anul 1989, a devenit solist în 1991 şi prim-solist în 1994.

În 1993, Johan Kobborg a primit medalia de aur la Concursul Erik Bruhn din Canada. Anul următor a primit Marele Premiu la Concursul Internaţional de Balet de la Jackson, SUA, şi Marele Premiu la Concursul Internaţional Nureev din Ungaria. În 1996 a fost nominalizat pentru premiul Benois de la Danse pentru rolul James din ”La Sylphide”. A câştigat Premiul Cercului Criticii de Dans pentru cel mai bun dansator şi a primit mai multe premii în Danemarca. În  anul 2009, spectacolul său ”La Sylphide” de la Teatrul Bolşoi a fost nominalizat la Premiul Masca de Aur la Moscova pentru cel mai bun spectacol al anului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.