IBM a pus la punct un sistem prin care încearcă să prevadă, cu ajutorul inteligenţei artificiale, performanţa profesională viitoare a propriilor angajaţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Gigantul american foloseşte în acest scop inteligenţa artificală Watson, care conform IBM este una dintre cele mai avansate entităţi de AI din lume la ora actuală.

Watson analizează experienţa şi realizările anterioare ale angajaţilor pentru a calcula cum vor performa aceştia pe viitor. AI-ul evaluează angajaţii şi în funcţie de potenţialele noi abilităţi pe care aceştia le-ar fi dobândit ca urmare a cursurilor interne de formare.

Managerii companiei apelează la estimările făcute de Watson când iau decizii legate de creşteri salariile, bonusuri şi promovări.

Specialiştii companiei americane au comparat performanţa reală din cursul unui an cu previziunile realizate anterior de Watson şi au constatat că acesta are o acurateţe de 96%.

În condiţiile în care multe job-uri evoluează continuu şi diferă de la an la an, evaluarea angajaţilor strict pe baza performanţelor anterioare îşi pierde din relevanţă pentru angajator. Acesta are nevoie să ştie cum se va descurca un angajat la condiţiile viitoare ale job-ului, spune Nickle LaMoreaux, responsabilul de compensaţii şi beneficii la IBM.

IBM este una din marile companii care se plâng că nu găsesc suficienţi angajaţi cu aptitudinile necesare job-urilor disponibile. În medie, un angajat IBM urmează 60 de ore de educare în cadrul diverselor cursuri interne.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.