Autorităţile din Hong Kong vor pune în funcţiune un nou sistem de acces la metrou, care se va dovedi mai avantajos atât pentru utilizatori, cât şi pentru compania care gestionează acest tip de transport.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

MTR (Mass Transit Railway), compania care deserveşte zilnic 5,8 milioane de călători cu metroul din Hong Kong, a semnat un parteneriat cu Ant Financial, o divizie a gigantului chinez Alibaba, care se va ocupa de implementarea şi gestionarea unui nou sistem de acces.

Parteneriatul se va concretiza în 2020, când 91 de staţii de la metroul din Hong Kong vor fi dotate cu un sistem de acces bazat pe coduri QR. Călătorii vor intra la metrou după ce vor scana cu telefonul un cod QR la trecerea de turnichete.

În acest scop, se va folosi aplicaţia Alipay, a celor de la Alibaba. Alipay are deja peste 500 de milioane de utilizatori în China, iar gigantul chinez plănuieşte o extindere în alte ţări din Asia.

Aplicaţia Alipay va fi folosită pentru alimentarea contului în vederea achiziţionării abonamentelor sau a călătoriilor individuale. Pentru forma de acces aleasă va fi generat automat un cod QR unic.

Cu codul QR afişat pe ecran, călătorii vor apropia ecranul telefonului de scanerul montat pe turnichete. În urma citirii codului, va fi permis accesul la metrou.

În comparaţie cu alte metode moderne de plată, codurile QR au avantajul de a putea fi folosite offline, fără acces la internet. Aplicaţia Alipay are abilitatea de a genera codurile local, fără a comunica în timp real cu serverele companiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.