Rusul Serghei Sirotkin a fost ales pilot titular la echipa de Formula 1 Williams, în timp ce polonezul Robert Kubica va fi pilot de rezervă şi de dezvoltare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În varstă de 22 de ani, Sirotkin şi-a început cariera în karting, apoi a trecut prin mai multe serii pentru tineri, ca Formula Abarth şi Formula Renault 3,5. Cele mai bune rezultate le-a înregistrat în anticamera Formulei 1, seria GP2, locul 3, în 2015, când a fost coleg cu Robert Vişoiu la Rapax, şi în 2016, când a concurat pentru Art Grand Prix. În 2014, rusul a fost pilot de teste la Sauber, iar în 2016 şi 2017 la Renault, în Marele Circ, fără a lua vreun start, dar cu apariţii în antrenamentele din zilele de vineri..

Astfel, el va debuta în F1 în 2018, la volanul unui monopost Williams, înlocuindu-l pe brazilianul Felipe Massa, retras din acitivitate la finalul anului trecut. Sirotkin va fi coechipier cu canadianul Lance Stroll, în vârstă de 19, aflat la al doilea sezon în Formula 1. Ei vor forma una dintre cele mai neexperimentate linii de piloţi din F1.

La rândul lui, Robert Kubica, 33 de ani, revine în "preajma" Formulei 1, ca pilot de rezervă şi dezvoltare al echipei patronate de Frank Williams. Kubica va participa la testele dinaintea sezonului, la cele din sezon, la antrenamentele libere şi, dacă va fi nevoie, chiar la curse.

Sirotkin şi Kubica au participat la o sesiune de teste la finalul anului 2017, pe circuitul de la Abu Dhabi. Deşi Williams lasă să se înţeleagă că în Emiratele Arabe Unite performanţele lui Sirotkin au fost superioare celor ale lui Kubica, presa internaţioneală speculează că alegerea pilotului titular s-a făcut mai ales pe baza aportului financiar la echipă, 15 milioane de euro în cazul rusului, faţă de numai şase miliaone câte ar fi adus polonezul. Totuşi, Williams nu a dorit să-i scape din mână Kubica, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din actuala generaţie, a cărui carieră promiţătoare a fost curmată prematur de un accident.

Robert Kubica, considerat la fel de talentat ca Fernando Alonso sau Lewis Hamilton, şi-a început cariera în Formula 1 în 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Renault. În cea mai populară serie automobilistică, polonezul a luat startul de 76 de ori, s-a clasat pe podium de 12 ori şi a câştigat o cursă, Marele Premiu al Canadei, în 2008, an în care a ocupat locul al patrulea în clasamentul general al piloţilor.

Din nefericire, după numai cinci sezoane, la 5 februarie 2011, Kubica a fost implicat într-un grav accident la Raliul Ronde di Andora. El a fost supus la cinci intervenţii chirurgicale, după ce a suferit mai multe fracturi la mâna şi piciorul drepte. O consecinţă a rănilor suferite a fost pierderea funcţiilor motrice ale mâinii drepte. El s-a recuperat treptat, dar nu a mai putut conduce un monopost de Formula 1.

Însă Kubica nu a abandonat cursele şi a concurat în raliuri, câştigând, în 2013, WRC-2. Visul de a fi din nou la volanul unui monopost nu l-a părăsit niciodată. Robert Kubica a testat o maşină GP3, una de Formula E şi pe simulator, inainte să efectueze, anul trecut, mai multe sesiuni de teste cu monoposturi de Formula 1, cu Renault şi cu Williams. Robert Kubica îl are impresar pe campionul din 2016, germanul Nico Rosberg.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.