După ce a reuşit prima triplă în sezonul trecut, Manchester City a anunţat miercuri că succesul a fost egalat în afara terenului cu profituri record, cele mai mari din istorie şi o recunoaştere ca fiind cel mai valoros brand de fotbal din lume, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Clubul, al cărui acţionar majoritar este şeicul Mansour din august 2008, a obţinut venituri de 712,8 milioane de lire sterline (889,4 milioane de dolari) până în iunie 2023, potrivit raportului anual al Manchester City FC Ltd., în creştere cu 99,8 milioane (16,3%) faţă de sezonul precedent, profitul net record fiind de 80,4 milioane de lire.

"În sezonul 2022-23, Manchester City a atins noi înălţimi şi a stabilit noi standarde", a declarat preşedintele clubului, Khaldoon Al Mubarak. "Pe scurt, în sezonul trecut, Manchester City a reuşit cel mai bun an fotbalistic şi comercial din istoria sa legendară".

City a înregistrat o creştere faţă de anul precedent în toate fluxurile de venituri comerciale, meciuri şi difuzare.

Veniturile comerciale au reprezentat 341,4 milioane de lire sterline, urmate de cele din difuzare, cu 299,4 milioane, şi apoi de cele din ziua meciului, cu 71,9 milioane, pentru un profit de 80,4 milioane, aproape dublu faţă de profitul record de 41,7 milioane de lire din anul precedent.

Veniturile din zilele de meci au înregistrat o creştere de 17,4 milioane de lire sterline (32%), cu un grad de ocupare de 99% pe Etihad Stadium şi cu patru meciuri disputate în plus pe teren propriu în toate competiţiile. Media de prezenţă de 53.249 de spectatori pe parcursul a 19 meciuri din Premier League a fost la mică distanţă de recordul de 54.130 stabilit în 2018-19.

Veniturile din drepturile de difuzare au crescut cu 50,4 milioane de lire sterline faţă de anul precedent (20,2%), în principal datorită faptului că clubul a ajuns şi a câştigat finala Ligii Campionilor şi a Cupei Angliei.

Profiturile au crescut, de asemenea, datorită tranzacţiilor semnificative cu jucători, cu 121,7 milioane de lire sterline generate din transferuri, cu 79,8% mai mult decât în precedentele 12 luni.

City a ajuns pe primul loc în topul Brand Finance Football 50, cu o valoare a brandului de 1,51 miliarde de lire sterline, depăşind Real Madrid (1,46 miliarde). Manchester United s-a clasat pe locul patru, cu 1,36 miliarde.

La începutul anului 2023, City a fost acuzată de Premier League de peste 100 de încălcări ale regulilor care cereau clubului să furnizeze "mai multe informaţii financiare care să ofere o imagine reală şi corectă a situaţiei financiare a clubului", a precizat liga într-un comunicat din 6 februarie.

Raportul financiar de miercuri a făcut referire la acuzaţii, precizând că: "În februarie 2023, ca răspuns la acuzaţii, clubul a emis o declaraţie publică prin care a afirmat că salută revizuirea acestei probleme de către o comisie independentă, pentru a lua în considerare în mod imparţial ansamblul cuprinzător de dovezi irefutabile care există în sprijinul poziţiei sale."

Pe teren, managerul Pep Guardiola a condus City al treilea titlu consecutiv în Premier League, o victorie captivantă în finala Cupei Angliei cu 2-1 în faţa rivalilor de la Manchester United şi primul titlu istoric în Liga Campionilor.

Echipa feminină a terminat pe locul al patrulea în Women's Super League (WSL), dar a înregistrat o medie de asistenţă care a crescut la 3.555 de spectatori, cu 84% mai mult decât în sezonul 2021-22.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.