Robert Kubica va efectua o nouă şedinţă de teste cu Renault şi, deşi reprezenanţii echipei de Formula 1 nu doresc să comenteze o posibilă revenire a polonezului în Marele Circ, acesta spune că are 80-90 la sută şanse să se întoarcă în cea mai importantă serie automobilistică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Kubica s-a aflat, la 7 iunie, pentru prima dată la volanul unui monopost de Formula 1, după accidentul suferit în 2011, la un raliu. Polonezul a efectuat un test complex pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia, care a inclus starturi şi simulări de calificări, ceea ce a alimentat speculaţiile lansate de presa internaţională, privind o revenire în Marele Circ a unuia dintre cei mai talentaţi piloţi din anii 2000. Însă cei de la Renault au respins posbilitatea de a-l reangaja pe Kubica, precizând că testul a fost organizat în principal pentru rezerva Serghei Sirotkin, ocazie cu care i s-a oferit fostului pilot de F1 ocazia de a urca din nou într-un monopost.

Robert Kubica a comprimat într-o zi un întreg week-end de Grand Prix. Primul polonez din istorie care a câştigat o cursă de Formula 1 a efectuat 115 tururi pe circuitul din Valencia, ceea ce echivalează cu o cursă şi jumătate, la volanului unui monopost Lotus E20 din 2012, vopsit în actualele culori oficiale Renault. 

Rezultatele au fost mai mult decât promiţătoare, Kubica fiind mai rapid decât Sirotkin, cel care ar trebui să-l înlocuiască pe britanicul Jolyon Palmer, cu evoluţii dezamăgitoare în primele opt etape ale sezonului, în comparaţie cu coechipierul său, germanul Nico Hulkenberg.

Săptămâna trecută, Kubica a pilotat din nou un monopost Renault la Goodwood Festival of Speed, aceasta fiind prima sa apariţie publică într-o maşină de Formula 1 după accidentul din 2011.

BBC scrie că şansele polonezului de a reveni în Formula 1 au crescut după testul de la Valencia şi după cele efectuate pe simulator, în care ritmul arătat a fost similar cu cel al lui Hulkenberg. Conducătorii Renault sunt încântaţi de ideea reangajării lui Kubica, însă doresc să se asigure că el poate conduce sută la sută un monopost de Formula 1. În urma accidentului, polonezul a fost aproape să-şi piardă mâna dreaptă. La mai bine de şanse ani de atunci, motricitatea braţului său drept este încă afectată, dar Kubica a lucrat intens pentru a folosi mai mult mâna stângă. BBC scrie că Renault trebuie să modifice comenzile din cockpit astfel încât acestea să fie operate cu mâna stângă.

În condiţiile în care testele cu un monopost 2017, mai rapid şi mai solicitant din puncte de vedere fizic, sunt strict limitate, rămâne de văzut ce soluţie va găsi Renault pentru Kubica.

Într-un interviu acordat publicaţiei Autoexpress, Kubica şi-a arătat optimismul cu privire la şasele de a reveni în Marele Circ, estimate de el la 80-90 la sută.

"Poate suna ciudat, dar nu mai sunt un puşti de 18 ani care doreşte să intre în F1 cu orice preţ. Vreau să fiu în F1 dacă sunt sută la sută sigur că pot să-mi fac treaba. Aceasta este ţinta pe care vreau să o ating. Pentru mine, mai sunt câţiva paşi de făcut şi voi vedea cum voi reacţiona. Dar când în numai o zi scapi de 80 la sută din îndoiala pe care o aveai, ai o senzaţie fantastică. Asta s-a întâmplat la Valencia. Am fost şocat, să fiu sincer, a fost foarte, foarte impresionantă senzaţia. Nu vorbesc de ritm - câteva miimi câştigate aici, câteva dincolo, dar impresia şi senzaţia avute imediat au fost extraordinare. Totuşi, aş fi nebun dacă aş concura săptămâna viitoare, aş refuza dacă mi-ar propune cineva asta. Şi nu pentru că nu aş fi capabil, ci pentru că am senzaţia că nu trebuie să mă grăbesc. Dacă mă întrebai înainte la cât estimez şasele de revenire, aş fi răspuns zece sau maximum 20 la sută. Acum, pentru că sunt foarte realist şi cu picioarele pe pământ aş spune 80 sau 90 la sută", a declarat Kubica, în vârstă de 32 de ani.

Robert Kubica şi-a început cariera în Formula 1 în 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Renault. Polonezul a luat startul de 76 de ori, s-a clasat pe podium de 12 ori şi a câştigat o cursă, Marele Premiu al Canadei, în 2008, an în care a ocupat locul al patrulea în clasamentul general al piloţilor.

Din nefericire, după numai cinci sezoane, la 5 februarie 2011, Kubica a fost implicat într-un grav accident la Raliul Ronde di Andora. El a fost supus la cinci intervenţii chirurgicale, după ce a suferit mai multe fracturi la mâna şi piciorul drepte. O consecinţă a rănilor suferite a fost pierderea funcţiilor motrice ale mâinii drepte. El s-a recuperat treptat, dar nu a mai putut conduce un monopost de Formula 1.

Însă Kubica nu a abandonat cursele şi a concurat în raliuri, câştigând, în 2013, WRC-2. Visul de a concura din nou la volanul unui monopost nu l-a părăsit niciodată. Robert Kubica a testat o maşină GP3, una de Formula E şi pe simulator.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.