Polonezul Robert Kubiza a condus în premieră un monopost din sezonul în curs, după accidentul suferit în 2011, care l-a ţinut departe de Marele Circ. El a fost al patrulea cel mai rapid pilot în ziua a doua de teste oficiale de la Hungaroring, la volanului unui Renault RS17.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Kubica a efectuat 142 de tururi, echivalentul a două Mari Premii ale Ungariei, în două sesiuni de teste. Cel mai bun timp pe tur, un minut, 18 secunde, 572 de miimi, l-a stabilit în sesiunea de după-amiază. El a fost cu 1,448 secunde mai lent decât liderul clasamentului piloţilor, germanul Sebastian Vettel de la Ferrari şi cu 0,718 secunde faţă de coechipierul acestuia, finlandezul Kimi Raikkonen. Însă polonezul a fost mai rapid decât alţi piloţi titulari din actualul sezon, spaniolul Carlos Sainz jr şi rusul Danil Kviat, ambii de la Toro Rosso. Surpriza zilei a produs-o puştiul britanic de 17 ani, Lando Norris, care a stabilit al doilea timp al zilei, cu 1:17.325, la doar 0,261 de secunde de Vettel. Norris a pilotat un monopost McLaren-Honda.

În sesiunea de dimineaţă, Kubica a efectuat 74 de tururi, cu 1:19.681 cel mai bun timp. În această parte a testului, este posibil ca Robert Kubica să fi simulat un ritm de cursă. Acest timp a fost cu cel puţin două secunde mai bun decât cei mai buni timpi înregistraţi de Nico Hulkenberg şi Jolyon Palmer, titularii de la Renault, în cursa de duminică. Însă nu este cunoscută cantitatea de carburant avută în acel moment în rezervor monopostul polonezului.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

După-amiază, seriile de tururi au fost mai scurte, el a venit mai des la standuri, simulând intrări la boxe, iar cel mai bun timp a fost înregistrat cu pneuri ultra soft, faţă de super soft folosite anterior. Timpul de după-amiază a fost cu 0,157 de secunde mai slab decât cel realizat de Jolyon Palmer în calificările MP al Ungariei (locul 11).

În vârstă de 32 de ani, Kubica ar putea "semna" una dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria sportului, după ce a fost nevoit să abandoneze Formula 1, în urma unui grav accident, suferit în februarie 2011, la un raliu.

Primul polonez din istorie care a câştigat o cursă de Formula 1 a efectuat deja cu succes două teste cu un monopost de F1, în lunile iunie şi iulie, dar atunci s-a aflat la volanul unei maşini din 2012. Acum, el are în premieră ocazia să demonstreze pe un monopost din 2017 că este refăcut după accidentul din 2011.

Kubica, considerat la fel de talentat ca Fernando Alonso sau Lewis Hamilton, şi-a început cariera în Formula 1 în 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Renault. În cea mai populară serie automobilistică, polonezul a luat startul de 76 de ori, s-a clasat pe podium de 12 ori şi a câştigat o cursă, Marele Premiu al Canadei, în 2008, an în care a ocupat locul al patrulea în clasamentul general al piloţilor.

Din nefericire, după numai cinci sezoane, la 5 februarie 2011, Kubica a fost implicat într-un grav accident la Raliul Ronde di Andora. El a fost supus la cinci intervenţii chirurgicale, după ce a suferit mai multe fracturi la mâna şi piciorul drepte. O consecinţă a rănilor suferite a fost pierderea funcţiilor motrice ale mâinii drepte. El s-a recuperat treptat, dar nu a mai putut conduce un monopost de Formula 1.

Kubica nu a abandonat cursele şi a concurat în raliuri, câştigând, în 2013, WRC-2. Visul de a concura din nou la volanul unui monopost nu l-a părăsit niciodată. Robert Kubica a testat o maşină GP3, una de Formula E, pe simulator, apoi un monopost Lotus E20, cu acelaşi şasiu folosit de Kimi Raikkonen, când a câştigat ediţia din 2012 a Marelui Premiu al Emiratului Abu Dhabi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.