Cu două zile înainte de Marele Premiu de Formula 1 de la Austin (SUA), monopostul Red Bull stârneşte controverse. În urma suspiciunilor FIA, echipa austriacă a recunoscut că deţinea un sistem ilegal de îmbunătăţire a aerodinamicii, dar insistă că nu îl foloseşte, relatează RMC Sport.
După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a unui sistem ilegal pentru îmbunătăţirea aerodinamicii.
Forul de conducere al Formulei 1 a avut îndoieli serioase. Deşi nu au fost divulgate nume, Red Bull a recunoscut existenţa pe monopostul său a unui dispozitiv care reglează înălţimea maşinii din partea din faţă a podelei acesteia.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei.
Dar ce ar aduce acest lucru maşinii? Un avantaj aerodinamic semnificativ şi o gestionare mai uşoară a combustibilului în funcţie de distanţele cursei. Problema: regula "parc fermé" interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.
„Sistemul există, dar este inaccesibil”
La începutul sezonului, nimeni nu a putut face faţă RB20, iar Max Verstappen a câştigat şapte GP în primele zece curse. Red Bull a stagnat cu şase GP înainte de final, dar şi-a revenit puţin de la Baku. Există o legătură? Nimeni nu ştie sigur.
"Da, dispozitivul există, deşi este inaccesibil odată ce maşina este complet asamblată şi gata să fie condusă", a precizat Red Bull. O justificare susţinută logic de piloţii săi. „Ştiam că există, dar nu era disponibil pentru a fi folosită de noi”, a adăugat Sergio Pérez.
Pentru moment, FIA nu vorbeşte despre sancţiuni, dar îşi va adapta controalele, începând cu următoarea reuniune. „Am implementat ajustări procedurale pentru a ne asigura că înălţimea T-tray nu poate fi uşor modificată. În unele cazuri, acest lucru poate implica aplicarea unui sigiliu pentru a oferi o garanţie suplimentară de conformitate”, a asigurat un reprezentant FIA pentru Nextgen-auto.
Performanţele Red Bull vor fi analizate îndeaproape în acest weekend la Marele Premiu de la Austin (SUA), etapa 19 a sezonului 2024 de Formula 1.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.