Peste 6.000 de alergători amatori şi profesionişti din 32 de ţări au participat, sâmbătă şi duminică, la cea de-a şaptea ediţie a Maratonului Internaţional Wizz-Air desfăşurat la Cluj-Napoca, proba "regină” de 42 de kilometri fiind câştigată de un sportiv kenyan, aflat la al doilea succes consecutiv la această competiţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Principala probă, cea de maraton, a avut loc duminică şi a fost câştigată de către sportivul Henry Kemboi, care a terminat întrecerea cu timpul 02:28:08. El a câştigat şi ediţie din 2016 şi a participat şi în anul 2015, când a încheiat cursa pe locul secund.

"A fost foarte greu. Este a doua oară când câştig, dar traseul a fost dificil. Mă antrenez foarte mult, de mai bine de 5 luni. Este o muncă dificilă. Anul trecut am fost mai rapid, dar pe un traseu diferit faţă de cel de anul acesta”, a spus câştigătorul imediat după ce a trecut linia de sosire.

Pe locul al doilea la maraton s-a clasat Daniel Lupulescu (02:31:06), iar pe ultima treaptă a podiumului a ajuns Claudiu Corgan (02:33:54).

La proba de maraton au luat startul 502 alergători profesionişti şi nepreofesionişti, cea mai populară probă dintre cele şase ale evenimentului fiind Crosul de 5 kilometri, unde au participat 2.983 de persoane. Toate probele (Maraton, semi-maraton, ştafetă, cursa copiilor, cursa de 10 kilometri şi Crosul BT de 5 KM) s-au desfăşurat pe străzi şi prin parcuri din centrul oraşului, circulaţia fiind blocată în aceste zone pe toată durata concursului.

"S-au aliniat la start un număr record de participanţi la toate cele şase probe. Am avut un număr record  de participanţi din străinătate, cu concurenţi veniţi din 32 de ţări. O provocare aparte pentru noi a fost proba de 21 de kilometri, un nouă. Am vrut să găsim un traseu atractiv, un traseu sigur alergării şi cât mai uşor de gestionat. Vrem să transformăm acest eveniment într-unul de talie internaţională. Vedem un trend crescător în privinţa alergatului. Avem şi un eveniment de claitate, publicul este tot mai cunoscător şi oamenii merg acolo unde se arată interes pentru participant. Cei care sunt pe primele poziţii sunt de regulă profesionişti, dar vrem ca toţi cei care vin să plece fericiţi”, a explicat Horaţiu Morar, organizatorul evenimentului.

Câştigătorul maratonului de 42 de kilometri va primi un premiu în valoare de 3.000 de lei, la care se adaugă un voucher de 300 de euro oferit de compania aeriană care este sponsorul principal al evenimentului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.