Organizaţia „Salvaţi Copiii” lansează campania „Vorbeşte cu ALEX”, primul experiment social care utilizează inteligenţa artificială pentru a simula transformările emoţionale ale unui copil expus fenomenului grav de bullying. Prin acest experiment, iniţiatorii campaniei doresc să evidenţieze impactul „profund şi adesea invizibil” al bullyingului asupra copiilor, care trec de la deschidere şi entuziasm la anxietate, retragere şi tăcere, inclusiv pasiunile, cândva surse de bucurie, devenind „puncte sensibile”, asociate cu „umilinţele trăite.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

ALEX, un agent AI creat cu profilul unui copil de 9 ani – curios, vesel, pasionat de fotbal şi jocuri video, cu o viaţă echilibrată şi sprijin familial – a fost „hrănit” cu peste 5.000 de relatări autentice ale copiilor din şcolile din România care au trăit experienţe de bullying. Pe măsură ce aceste experienţe au fost integrate în sistemul său, comportamentul lui ALEX s-a schimbat dramatic: de la deschidere şi entuziasm la anxietate, retragere şi tăcere. Chiar şi pasiunile sale, cândva surse de bucurie, au devenit puncte sensibile, asociate cu umilinţele trăite.

Campania desfăşurată de Salvaţi Copiii în parteneriat cu Heist Industries aduce în prim-plan acest fenomen grav printr-o iniţiativă care combină tehnologia cu empatia. Alex, copilul AI, a fost creat tocmai pentru a arăta, în mod vizibil şi tangibil, cum poate fi transformat un copil de cuvintele celor din jur.
 
„Când l-am terminat de configurat pe Alex ne-am gândit dacă un copil creat din coduri şi algoritmi poate fi afectat atât de mult de cuvinte, ce se întâmplă cu un copil real, care simte frică, ruşine şi singurătate? Alex nu e doar un Agent AI, ci e o metaforă dureroasă a ceea ce trăiesc mulţi copii în fiecare zi. Prin el, vrem să facem consecinţele bullyingului tot mai greu de ignorat”, a declarat Radu Pilat – Creative Director, Heist Industries.

Acest experiment demonstrează clar cât de mare este influenţa negativă a bullyingului asupra unui copil. Datele colectate de „Salvaţi Copiii” arată că aproape jumătate dintre elevii români declară că au fost victime ale bullyingului – o creştere semnificativă faţă de 2016 (29%). Tot mai mulţi copii asistă frecvent la scene de bullying în şcoală şi online – 79% dintre respondenţi spun că au văzut comportamente agresive în mediul digital. Mai grav, 27% dintre copii recunosc că, la un moment dat, au fost chiar ei agresori.

„Bullyingul se petrece departe de ochii adulţilor, este ascuns şi este ţinut ascuns de către copii pentru că nu au încredere că vor fi crezuţi, sprijiniţi. Copiii care trec prin situaţii de bullying, indiferent de rol, simt teamă, umilinţă, ruşine. ALEX este un experiment dureros, dar necesar. Este o simulare a unui copil real care a devenit oglinda miilor de mesaje pe care copiii reali le primesc zilnic. Nimeni nu este imun la bullying, dacă un AI poate fi afectat atât de profund, este greu de imaginat impactul asupra unui copil. Copiii au nevoie de adulţi responsabili în şcoli, în familii şi în comunităţi, au nevoie ca aceşti adulţi să creeze reţele de încredere şi suport, mecanisme clare şi simple de prevenire a bullyingului, nu mecanisme care amplifică teama şi neîncrederea. Copiii au nevoie de siguranţă şi empatie pentru a învăţa şi a se dezvolta. Salvaţi Copiii oferă informare, sprijin emoţional şi consiliere psihologică gratuită pentru copiii afectaţi de bullying”, atenţionează Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii România.

Campania a fost dezvoltată de către Heist Industries, agenţia de creaţie şi comunicare care a semnat conceptul creativ, având la bază experienţa şi expertiza echipei Salvaţi Copiii în domeniul prevenirii bullyingului. Iniţiativa a fost realizată în parteneriat cu agenţia de media Spark Media şi casa de producţie Factor Film. Componenta tehnică a fost asigurată de agenţia Invergent, care a dezvoltat agentul AI, Alex.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.