Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Prin actul normativ se introduc noi criterii de formare iniţială şi de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcţii de conducere: manageri, directori executivi şi directori executivi adjuncţi ai direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-şef. În plus, actul normativ introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru funcţiile de conducere din domeniul sănătăţii, a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE: ”La solicitarea Ministerului Sănătăţii, Guvernul României a aprobat astăzi, 13 iulie 2022, Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Actul normativ stabileşte criterii noi de formare iniţială şi de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcţii de conducere din sistemul de sănătate: manageri, directori executivi şi directori executivi adjuncţi ai direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-şef”, a transmis, miercuri, Ministerul Sănătăţii, într-un comunicat de presă. 

Sursa citată a precizat că ăentru creşterea performanţelor manageriale se introduc criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, în programul de asistenţă tehnică din PNRR. 
 
”Mai mult, în vederea asigurării unei dezvoltări profesionale continue în domeniul managementului sanitar,  documentul introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru funcţiile de conducere din domeniul sănătăţii, a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii. Documentul prevede şi alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri şi director financiar) pentru a permite asigurarea continuă a unui management eficient. În prezent, manadatul managerilor de spitale este de patru ani, în timp ce contractul de administrare al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri şi director financiar) este de maximul trei ani, fapt care provoacă dificultăţi”, a mai transmis ministerul. 
 
Potrivit instituţiei, pentru a putea realiza în mod coerent politicile publice ale Ministerului Sănătăţii în domeniul resurselor umane şi implicit prevederile din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, se are în vedere înfiinţarea unui Institut Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate, ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Sănătăţii. Institutul se va înfiinţa prin reorganizarea Şcolii Naţionale de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
 
“Este nevoie de o schimbare radicală şi urgentă a modului în care sunt ocupate posturile de conducere din sistem. Performanţa scăzută a sistemului de sănătate şi ineficienţele sale sunt cauzate şi de capacitatea administrativă şi managerială redusă, deficitul forţei de muncă şi limitarea de formare profesională în domeniul managementului sanitar”, a declarat ministrul Sănătăţii, prof.dr. Alexandru Rafila.

ŞTIRE INIŢIALĂ: Potrivit unui comunicat oficial al Guvernului, totodată, se introduce noţiunea de criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii în programul de asistenţă tehnică din PNRR.

În vederea asigurării dezvoltării profesionale continue în domeniul managementului sanitar, actul normativ introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru funcţiile de conducere din domeniul sănătăţii, a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.

Alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri şi director financiar) are scopul de a permite asigurarea continuă a unui management eficient.

Pentru a putea realiza în mod coerent politicile publice ale Ministerului Sănătăţii în domeniul resurselor umane şi implicit prevederile din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, se are în vedere înfiinţarea unui Institut Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate, ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Sănătăţii. Institutul se va înfiinţa prin reorganizarea Şcolii Naţionale de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.

Ministerul Sănătăţii, în calitatea de coordonator de reformă, s-a angajat în implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) – Componenta C12 „Sănătate”, prin trei reforme principale, care includ şi reforma managementului serviciilor de sănătate.

Această reformă are jaloane şi ţinte care includ revizuiri legislative în semestrul 2022, respectiv creşterea capacităţii de formare profesională a tuturor actorilor implicaţi în acest domeniu, precizează comunicatul. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.