Reprezentanţii Termoenergetica spun că au început manevrele pentru reluarea alimentării CET Griviţa, după remedierea defecţiunii de la această centrală. Reluarea furnizării apei calde în zonele afectate din Sectoarele 1 şi 6 se va face progresiv.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti anunţă, luni, în urma remedierii defecţiunii tehnice de la CET Griviţa - aparţinând Primăriei Sectorului 1 -, că au fost începute manevrele necesare pentru reluarea alimentării din această centrală, astfel încât zonele din Sectoarele 1 şi 6 să intre în funcţionare normală.

Reluarea furnizării apei calde la parametrii normali va fi făcută progresiv, într-un interval cuprins între 24 şi 48 de ore.

"Ne cerem scuze clienţilor pentru toată perioada în care au fost afectaţi, însă trebuie să reamintim faptul că instituţia noastră administrează doar reţeaua de termoficare, respectiv transportul, furnizarea şi distribuţia agentului termic pentru apă caldă primit de la CET-uri. În vederea corectei informări a opiniei publice, vă reamintim că pe toată perioada defecţiunii tehnice de la CET Griviţa, alimentarea cu apă caldă s-a făcut din partea de Sud-Vest a oraşului, respectiv din CET VEST şi CET Progresul, deoarece CET Sud şi CET Grozăveşti - aparţinând ELCEN, respectiv Ministerului Economiei - se află în perioada efectuării reviziei", arată reprezentanţii Termoenergetica.

Conform sursei citate, distanţa mare de la sursă la consumatorul final, precum şi vechimea magistralelor şi starea lor de degradare reprezintă principalele cauze ale sincopelor şi disfuncţionalităţilor care apar în procesul de furnizare a apei calde.

"Menţionăm că sistemul centralizat de termoficare a fost proiectat iniţial cu şase CET-uri mari (aflate în administrarea ELCEN Bucureşti din subordinea ministerului de resort şi a unui operator privat), însă două dintre acestea, respectiv CET Titan şi CET Pipera, au fost închise în urmă cu mult timp. Din acest motiv suntem nevoiţi în acest moment să furnizăm agent termic primit de la două CET-uri mari în condiţiile în care numărul consumatorilor a rămas relativ acelaşi în Capitală. Aceasta reprezintă o altă cauză care duce la dificultăţi în furnizarea agentului termic pentru anumite sectoare ale Municipiului Bucureşti", spun reprezentanţii companiei.

Ei adaugă că, în ultimii patru ani, au fost înlocuiţi 247 de kilometri de reţea primară şi secundară, în condiţiile în care, în ultimii 30 de ani, cel mai mare proiect de înlocuire a conductelor din reţeaua primară, a avut loc în perioada 2009- 2014 când au fost înlocuiţi doar 18 kilometri de reţea primară.

"Totodată, precizăm faptul că Termoenergetica întocmeşte facturile de energie termică în baza înregistrării aparatelor de măsură montate la baza blocurilor, iar în momentul în care nu se furnizează apă caldă, contorul de energie termică nu înregistrează consum (Mwh,/Gcal). Pe cale de consecinţă, clienţii companiei vor regăsi în facturile emise şi vor achita doar energia termică efectiv consumată pentru apa caldă", mai spun reprezentanţii Termoenergetica, menţionând că echipele se află pe teren şi ajută la remedierea problemelor apărute.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.