Românii preferă să cumpere cadouri de Crăciun mai scumpe pentru iubit sau iubită decât pentru soţ sau soţie, iar jumătate dintre români nu vor să scoată din buzunar mai mult de 100 de lei pentru cadourile rudelor, în condiţiile în care majoritatea cheltuie, în medie, între 100 şi 500 de lei pentru un cadou de Crăciun, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Majoritatea românilor cheltuie, în medie, între 100 şi 500 de lei pentru un cadou de Crăciun, adresat celor dragi, arată studiul.

”Românii cumpără cadouri pentru părinţi, copii, soţi, parteneri şi abia apoi pentru rude, prieteni sau colegi. Dacă 20% dintre respondenţi au declarat că iau cadouri pentru rudele de gradul I, în schimb numai 4,5% s-au gândit şi la colegi, iar 1,8% dintre ei nu vor lua niciun fel de cadou”, se arată în comunicat.

Diferenţe există şi în bugetele alocate individual pentru cadouri. Astfel, românii cheltuie mai mult pe un cadou pentru iubit sau iubită, decât pentru soţ sau soţie.

”Mai exact, 27% dintre români alocă între 200-500 de lei pentru soţ sau soţie, 18% nu vor cheltui mai mult de 200 de lei, 12% sunt dispuşi să dea între 500 şi 900 de lei pentru un cadou şi doar 9% dintre respondenţi au alocat peste 900 de lei pentru cadoul soţului sau soţiei”, se arată în comunicat.

Totodată, când vine vorba de iubit sau iubită, 21% dintre cei chestionaţi spun că vor cheltui între 500 şi 900 de lei. La cealaltă extremă, aproape un sfert dintre români au spus că nu vor da mai mult de 100 de lei pe un cadou pentru iubit sau iubită, în general cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, iar 24% dintre respondenţi vor aloca totuşi între 200 şi 500 de lei pentru cadoul de Crăciun.

În plus, nu mai puţin de 32% dintre părinţi au pus deoparte între 200 şi 500 de lei pentru cadourile de Crăciun pentru cei mici.

”20% dintre ei vor cheltui între 100 şi 200 de lei, în vreme ce o treime spun că nu vor da mai mult de 100 de lei pe un cadou pentru copil. Mai puţin de 7% dintre părinţi şi-au planificat peste 900 de lei pentru cadoul de Crăciun adresat celui mic”, se arată în comunicat.

Decizia în ceea ce priveşte cadourile pentru cei mici ţine, în cea mai mare parte, de dorinţele acestuia, astfel că 20% dintre părinţi preferă să-i întrebe direct pe copii ce anume şi-ar dori, iar 15% dintre ei îi roagă pe copii să scrie o scrisoare Moşului. Totodată, doar 15,5% se consultă înainte cu soţul sau soţia, în privinţa cadoului pentru copii, în timp ce 8,6% dintre părinţi decid singuri ce să le cumpere celor mici, potrivit studiului.

Sume mai mici alocate cadourilor pentru rude

Sumele sunt din ce în ce mai mici, atunci când vine vorba de a oferi cadouri pentru altcineva în afara rudelor de gradul I.

”Jumătate dintre români nu vor să cheltuie mai mult de 100 de lei pentru un cadou adresat rudelor. 22 de procente au pus deoparte peste 200 de lei, în vreme ce un sfert dintre respondenţi vor să se încadreze între 100 şi 150 de lei”, se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte prietenii, peste 50% dintre participanţii la studiu au spus că nu vor să cheltuie mai mult de 100 de lei pentru un cadou. 38% dintre ei plănuiesc să aloce între 100 şi 200 de lei, în vreme ce doar 1,6% dintre români vor să cheltuie peste 500 de lei pentru cadourile prietenilor. În cazul colegilor, cadourile sunt mai mult simbolice şi, în general, în valoare de cel mult 50 de lei, aşa cum au declarat peste 40% dintre respondenţi.

”36,4% au planificat să se încadreze între 50 şi 100 de lei, în timp ce doar 22,7% vor trece de pragul celor 100 de lei, dar nu mai mult de 200 de lei. Situaţia e asemănătoare şi în cazul cadourilor pentru şefi. Astfel, 21,7% alocă între 50-100 de lei, în vreme ce 13% dintre angajaţi nu sunt dispuşi să scoată din buzunar mai mult de 50 de lei”, se arată în comunicat.

În firme se practică şi obiceiul de a face cadouri anonime de Crăciun, iar”Secret Santa” este folosit în cazul a 20% dintre firme, conform respondenţilor studiului efectuat de 4Service România.

Deşi încasările de Black Friday depăşesc recorduri de la un an la altul, 63% dintre români nu au folosit această perioadă de reduceri pentru a cumpăra cadouri de Crăciun, potrivit studiului. Doar 17% au profitat de Black Friday, în vreme ce 19% spun că au cumpărat măcar un produs cu preţ redus cu scopul de a-l face cadou. Întrebaţi de valoarea cadourilor pe care şi-ar dori să le primească, 54% dintre români spun că nu contează banii, ci gestul.

”Alţii au fost mai pragmatici: 15% s-ar mulţumi cu un cadou între 50 şi 100 de lei, în vreme ce 12% şi-ar dori să primească un cadou mai valoros, între 200 şi 500 de lei”, se arată în comunicat.

Studiul a fost efectuat în luna noiembrie 2018, de compania de market research 4Service Group, pe un eşantion de 1742 de respondenţi din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 74 de ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.