Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) precizează, într-un comunicat, că a iniţiat demersuri, în anul 2017, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML), care permite localizarea apelantului la momentul iniţierii apelului, împreună cu cei patru operatori de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Digi, Telekom) şi ANCOM, iar în 2018, în baza testelor realizate împreună cu cei patru operatori de telefonie mobilă, a anunţat ANCOM că poate să implementeze funcţionalitatea AML. Transpunerea acestei funcţionalităţi în cadrul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) presupune actualizarea legislaţiei primare existente, mai precizează STS.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit sursei citate, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a demarat, la începutul anului 2017, activităţile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Deciziei ANCOM nr. 1170/2016, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML).

În acest sens, STS a implementat o platformă pilot de preluare şi procesare a informaţiilor de localizare în format AML şi a efectuat teste cu operatorii de telefonie mobilă. În urma testelor operatorii mobili au confirmat că pot prelua şi transmite datele de localizare în format AML, însă doar de pe terminale tip smartphone noi şi de ultimă generaţie. La nivelul STS, aceste date se pot prelua şi afişa ca informaţie de localizare în cadrul aplicaţiilor de tip GIS. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a încheiat cu succes etapa de testare a conexiunilor cu cei patru operatori de telefonie mobilă şi de integrare a informaţiei de localizare de tip AML în SNUAU, urmând ca după actualizarea legislaţiei primare aplicabile, această funcţionalitate să fie pusă la dispoziţia cetăţenilor care apelează numărul de urgenţă, precizează sursa citată.

Până la actualizarea legislaţiei, fiind preocupat de îmbunătăţirea capabilităţilor de localizare a apelanţilor la 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prevăzut, în august 2018, cerinţe specifice privind implementarea facilităţilor de tip AML/ESL în cadrul unui proiect, cu finanţare europeană, de modernizare a infrastructurii hardware şi software a SNUAU, se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, ca urmare a unor contestaţii înaintate de unii operatori economici participanţi la procedura de achiziţie publică, atât la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi la Curtea de Apel, proiectul de modernizare, aflat acum în stadiul de derulare a procedurii de achiziţie, cu termen de finalizare în 2021, prezintă o întârziere de aproximativ 6 luni.

În paralel cu aceste demersuri privind utilizarea standardului AML, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat o aplicaţie pentru telefoanele mobile de tip smartphone denumită „APEL 112” care permite transmiterea în SNUAU a coordonatelor de localizare (GPS) pentru o mai mare acurateţe şi precizie în determinarea localizării terminalului de pe care se face apelul.

STS arată că, practic, a derulat activităţi pentru îmbunătăţirea preciziei localizării pe trei paliere:
1. implementarea AML în SNUAU, testată cu operatorii de telefonie mobilă – necesită actualizarea legislaţiei primare
2. implementarea AML în SNUAU prin proiectul de modernizare – suferă întârzieri din cauza contestaţiilor
3. dezvoltarea aplicaţiei Apel 112 – deja operaţională şi eficientă în salvarea de  vieţi omeneşti.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.