Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti, de pe Magistrala 4, au fost date în folosinţă vineri, în prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, şi a directorului general al Metrorex, Marin Aldea. Pasagerii vor circula însă cu trenuri vechi de 30 de ani, iar parcarea de la Străuleşti urmează să fie gata abia în primul semestru al anului viitor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”După lungul şir de promisiuni care au fost făcute anul trecut de către guvernul tehnocrat şi am fost în apropiat contact cu mulţi bucureşteni care erau dezamăgiţi şi nu credeau că se vor inaugura cele două staţii în acest an, iată-ne că astăzi am deschis oficial staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti, ultimele două staţii care practic lipseau din finalizarea Magistralei 4”, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la eveniment.

El a precizat că şeful Metrorex s-a încadrat în termenul pe care i l-a dat la începutul mandatului.

”E un proiect mult aşteptat. În momentul în care s-a dorit deschiderea în cursul anului trecut nici măcar nu erau încheiate contractele pentru detectoarele de incendiu, pentru toate căile de comunicaţii”, a afirmat Cuc.

Legătura dintre staţii se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie. Circulaţia pe acest tronson se va desfăşura cu trenuri IVA, vechi de peste 30 de ani, la un interval de opt minute, în sistem pendulă. Oficialii spun însă că se circulă în condiţii de siguranţă, iar trenurile au fost "updatate şi modernizate".

Venind dinspre Gara de Nord, pasagerii vor fi nevoiţi să schimbe metroul în staţia Parc Bazilescu pentru a ajunge în staţiile Laminorului şi Străuleşti. Reprezentanţii Metrorex estimează că metroul va deservi circa 50.000 de călători pe oră pe linia Gara de Nord - Străuleşti.

FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

”Avem în parc 15 trenuri modernizate. Dând în exploatare şi aceste două staţii, vor funcţiona 56 de trenuri IVA, care au toate agrementările şi echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi, ele vor fi schimbate şi vor fi înlocuite odată cu implementarea proiectului Linia 6 de metrou. Au fost curăţate şi igienizate în interior”, a declarat Aldea.

Ministrul Transporturilor a fost întrebat de jurnaliştii prezenţi la eveniment când a circulat ultima dată cu metroul, acesta răspunzând că săptămâna trecută, de la Gara de Nord până la Obor, unde locuieşte mama sa.

Reprezentanţii mass-media i-au adus aminte însă că proiectul are o întârziere de doi ani, iar fostul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, spunea anul trecut că Magistrala 4 de metrou Gara de Nord – Lac Străuleşti va fi inaugurată pe 19 decembrie 2016.

FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou, se facilitează astfel legătura dintre sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului.

Linia inaugurată are o lungime de 1,89 km, iar lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în anul 2013 şi au costat 1,115 miliarde lei, proiectul beneficiind de finanţare din fonduri Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) şi Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Proiectul porneşte de la staţia existentă Parc Bazilescu, dată în exploatare în anul 2011, şi continuă către staţia Laminorului, urmată de staţia Străuleşti.

FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Din proiectul Magistralei 4 fac parte şi depoul şi parcarea Străuleşti (park and ride), lungimea totală a secţiunii fiind de 2,1 km. Directorul general al Metrorex, Marin Aldea, spune că parcarea de la Străuleşti va fi gata în primul semestru al anului viitor.

Staţia de metrou Străuleşti este prima staţie de metrou ce va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului Bucureşti (metrou, transport public suprateran, transport auto personal).

”Staţia Străuleşti şi park and ride-ul vor ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localitaţile învecinate (Mogoşoaia, Buftea), unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei”, spun oficialii Metrorex.

Lucrările, care sunt întârziate cu aproape doi ani, sunt executate de firma italiană Astaldi, aceeaşi care lucrează şi la metroul din Drumul Taberei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.