Mihai Petcu este noul director general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB). Acesta va avea mai multe obiective în perioada următoare, printre care gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu Sars-Cov-2 şi eficientizarea pregătirilor pentru iarnă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
STB a anunţat duminică, printr-un comunicat de presă, că din data de 15 noiembrie, societatea are un nou director în persoana lui Mihai Petcu. 
Cu ocazia preluării mandatului, a avut loc o şedinţă la sediul STB SA cu toţi directorii societăţii unde au fost prezentat obiectivele şi priorităţile noului director general. 
 
Astfel, Mihai Petcu va avea ca prioritate gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi, etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf, etc.).
 
De asemenea, el va avea în vedere eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face faţă oricărei situaţii generată de condiţiile meteo, etc.), dar şi transparenţa decizională, bucureştenii urmând să ştie cum sunt folosiţi şi unde merg banii publici din bugetul STB SA. 
 
Mihai Petcu îşi mai propune digitalizarea companiei, o comunicare eficientă pentru călători, dezvoltarea societăţii cu bani europeni, investiţii pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare şi raportare în timp real, dar şi în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.
 
“Îmi doresc o dezvoltare reală a societăţii, dar şi o relaţionare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceştia să fie informaţi în timp util despre proiectele noastre, dar şi despre eventualele disfuncţionalităţi apărute în furnizarea serviciilor de transport. Aduc în faţa bucureştenilor întreaga mea experienţă profesională, tot entuziasmul şi energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanţial la îmbunătăţirea serviciilor de transport public din Bucureşti", a declarat nou Director General al Societăţii de Transport Bucureşti.
 
La finalul şedinţei Comitetului Director, Mihai Petcu a făcut o cursă test cu primul autobuz STB SA omologat cu alimentare GNC - Euro 6.
 
STB SA şi partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel şi normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) şi normă Euro 6.
 
Societatea de Transport Bucureşti - STB SA va moderniza 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6.  Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza şi înnoirea parcului de vehicule. 
 
Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum şi extinderea reţelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Siseşti, Berceni.
 
“Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB SA vor fi transfomate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene şi Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic. Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de specialişti pentru a putea intra în circulaţie”, precizează STB în comunicat.
 
Sursa citată a menţionat că în privinţa costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanţii lichizi. Autobuzul va rămâne în circulaţie pentru testare şi monitorizare, iar în funcţie de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului şi a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.
 
Totodată, Mihai Petcu a fost în vizită la şantierul din zona intersecţiilor Bulevardului Timişoara cu Strada Valea Oltului şi Strada Valea Cascadelor, unde se execută lucrări de refacere a căii de rulare.
 
Începând din această duminică încă 17 autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei şi Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse intre 7-10 minute în perioada orelor de vârf.
 
În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulaţie şi pe liniile 133, 123, 131, 105 şi 178.
 
Autobuzele ultramoderne, sunt prevăzute cu funcţii special destinate persoanelor cu dizabilităţi, au instalaţie de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informaţiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real.
 
Mihai Petcu are experienţă în domeniile auto şi financiar, ocupând poziţii de conducere în companii multinaţionale şi în companii locale.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.