Sindicaliştii din Institutul Naţional de Statistică (INS) Bucureşti critică proiectul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind unele măsuri fiscale în domeniul cheltuielilor publice, ei atrăgând atenţia că eliminarea posturilor vacante poate duce la o blocare a activităţii Institutului şi a Direcţiilor Teritoriale de Statistică, unde schemele de personal sunt deja subdimensionate. În schimb, angajaţii INS propun alte măsuri pentru reducerea cheltuielilor bihgetare, între acestea numărându-se eliminarea subvenţiilor pentru partidele politice, reducerea funcţiilor de secretari de stat şi subsecretari de stat cu 50%, eliminarea facilităţilor de cazare şi a costurilor de transport pentru aceştia, cât şi reevaluarea fondului pentru achiziţii neesenţiale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Sindicatul din Institutul Naţional de Statistică Bucureşti atrage atenţia, într-un comunicat dat publicităţii miercuri, că ”eliminarea posturilor vacante poate duce la o blocare a activităţii Institutului Naţional de Statistică (INS) cât şi a Direcţiilor Teritoriale de Statistică, ce funcţionează în acest moment cu o supraîncărcare a salariaţilor existenţi din cauza subdimensionării accelerate a resursei umane pe un fond remunerativ înjositor şi discriminatoriu faţă de alte categorii profesionale”. 
 
Sindicaliştii nu sunt de acord nici cu stabilirea unui prag al venitului salarial la 10.000 de lei brut, sumă peste care nu se vor mai acorda vouchere de vacanţă. Ei consideră că măsura, al cărei scop nu a fost unul social, ci pentru sprijinirea turismului naţional, ar crea discriminare între salariaţi, ceea ce contravine principiului egalităţii, aducând un prejudiciu major economiei naţionale şi implicit bugetului statului.
 
”Referitor la pragul de 1.000 lei brut lunar pentru sporul de condiţii vătămătoare, facem precizarea că acesta deja este plafonat la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018, iar în prezent ne aflăm deja într-o situaţie de discriminare întrucât sporul este plafonat pentru angajaţii existenţi, în sumă fixă, spre deosebire de noii angajaţi pentru care se acordă, conform legii, în procent de 15% din salariul de bază. Referitor la măsura privind reducerea numărului de funcţii de conducere de la 12% la 8% din totalul angajaţilor, desfiinţarea funcţiei publice de şef birou şi creşterea numărului de persoane din subordinea celor ce deţin funcţii de conducere, considerăm că această măsură contravine prevederilor Codului Administrativ, aprobat prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr. 57/2019 cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, măsura ar aduce atingere atât drepturilor acestor categorii de funcţionari, drepturi câştigate deja de aceştia, cât şi principiului stabilităţii din punct de vedere al activităţii INS”, se arată în comunicat.
 
Angajaţii propun, la rândul lor, Guvernului, alte măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare. Printre acestea se numără eliminarea subvenţiilor pentru partidele politice, reducerea funcţiilor de secretari de stat şi subsecretari de stat cu 50%, eliminarea facilităţilor de cazare şi a costurilor de transport pentru aceştia, cât şi reevaluarea fondului pentru achiziţii neesenţiale.
 
”Adoptarea unei Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului României fără negociere cu partenerul social dovedeşte încă o dată dezinteresul guvernanţilor faţă de un drept fundamental al salariaţilor reprezentaţi de structurile sindicale”, mai transmit sindicaliştii din INS.

Într-un comunicat dat publicităţii miercuri

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.