Parlamentarii USR Denisa Neagu, Silvia Dinică şi Pollyanna Hangan au depus un proiect de lege la Senat prin care sunt introduse mai multe reglementări de siguranţă pentru autovehiculele destinate transportului şcolar.
„Pentru o mai mare vizibilitate în trafic propunem şi vopsirea autovehiculelor cu rol de transport public de elevi cu o culoare uşor de remarcat în trafic (galben/portocaliu). Aceasta este o măsură prin care îi facem mai atenţi pe ceilalţi participanţi la trafic ale căror acţiuni ar putea provoca un accident, dar ar duce şi la sporirea vizibilităţii maşinilor în condiţii meteo nefavorabile (ploaie, ceaţă etc.). De asemenea, considerăm importantă instalarea unui sistem de monitorizare GPS în timp real a rutelor, precum şi a unei camere de supraveghere care să filmeze în interiorul şi în exteriorul autovehiculului. Toate acestea sporesc siguranţa la bordul maşinilor care transportă elevi”, consideră Silvia Dinică, senator USR.
„România avea, în decembrie 2019, aproape 4.300 de microbuze şi autobuze şcolare. Modificarea acestora, respectând reglementările propunerii noastre legislative, ar însemna o cheltuială de la bugetele locale ale primăriilor de aproape 9,2 milioane de lei. Impactul bugetar este, iată, nu unul atât de mare şi nu trebuie să uităm că viaţa are prioritate”, a explicat deputata USR Pollyanna Hangan.De peste 10 ani încoace, România ocupă, aproape anual, primul loc în Uniunea Europeană în privinţa accidentelor rutiere, mai indică sursa citată. De altfel, în România s-a înregistrat cel mai ridicat procent în privinţa deceselor, 85 de decese la 1 milion de locuitori pentru anul 2019. Conform datelor şi informaţiilor furnizate de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în perioada 2016-2020 s-au produs 64 de accidente rutiere în care au fost implicate autovehicule cu rol de transport public de elevi, soldate atât cu răniţi, cât şi cu decese.
Iniţiativa USR vine înainte ca România să achiziţioneze 3.200 de microbuze şcolare verzi prin fondurile europene nerambursabile incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Considerăm că ar fi de utilitate maximă ca iniţiativa legislativă a USR să fie adoptată înainte de realizarea acestei achiziţii, pentru ca noile autobuze şi microbuze şcolare să aibă deja aceste dotări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.