Rata de promovare la proba la Limba şi literatura română din cadrul simulării Bacalaureatului este în creştere cu 11 puncte procentuale faţă de anul trecut, creşteri înregistrându-se şi la celelalte probe, cu excepţia celei la Limba şi literatura maternă, unde se observă o scădere uşoară, reiese din datele făcute publice, joi, de Ministerul Educaţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit Ministerului Educaţiei, au fost comunicate rezultatele obţinute de elevii claselor terminale de liceu la simularea probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat, desfăşurată între 27-30 martie.

Datele centralizate pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene (procent de introducere a notelor în aplicaţie - 99,9) arată că la proba de Limba şi literatura română rata de promovare este în creştere cu 11% (note mai mari sau egale cu 5): 79,4% (68,31% în anul 2022).

Un număr de 295 de elevi au obţinut nota 10.

Pe segmentul de note 5-10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 - 5.99, adică 26.104.

La proba la Limba şi literatura maternă, rata de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 83,4% (84,16% în anul 2022). Aici, 33 de elevi au obţinut nota 10.

Pe segmentul de note 5-10, cele mai multe note se situează pe tranşa 7 - 7.99, adică 1.174.

La Proba obligatorie a profilului, rata de promovare a probei este în creştere cu aproape 8%: 67,6% (59,7% în anul 2022), iar 1.504 elevi au obţinut nota 10.

Pe segmentul de note 5-10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 - 5.99, adică 19.598.

La Proba la alegere a profilului, rata de promovare (note mai mari sau egale cu 5): 71,3% (70,92% în anul 2022) şi 1.220 elevi au obţinut nota 10.

Pe segmentul de note 5- 0, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 - 8.99, adică 18.164.

Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului, acestea pot fi consemnate în catalog.

”Rezultatele vor fi analizate, obligatoriu, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei şi şedinţe cu părinţii, dar şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate fiecărei situaţii în parte, cu scopul de îmbunătăţi performanţele şcolare. Reamintim că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale”, a transmis Ministerul Educaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.