RATB a reintrodus plata prin SMS a abonamentului pentru o zi, călătorii care folosesc transportul de suprafaţă în Bucureşti putând să achite, printr-un mesaj la numărul 7458, contravaloarea călătoriilor care le dă posibilitatea să folosească mijloacele de transport pe parcursul unei zile contra sumei de 8,79 lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Serviciul de plată a abonamentului pentru o zi a fost disponibil şi în trecut, fiind introdus în 2012, însă a fost nefuncţional în mai multe rânduri din cauza derulării defectuoase a contractului dintre regia de transport în comun şi firma Simplus, care a dezvoltat sistemul. 

Regia Autonomă de Transport Bucureşti arată luni, într-un comunicat de presă, că de această dată facilitatea de plată este valabilă atât pentru abonamentul de o zi, cât şi pentru călătoriile pe liniile Expres 780 şi 783.

"Politica RATB nu este aceea de a sancţiona călătorii frauduloşi, ci urmărim conştientizarea publicului călător asupra faptului că de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului public în Bucureşti. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul RATB faţă de clienţii săi”, spune Radu Paul Orzaţă, directorul general al RATB.

Pentru plata abonamentului valabil o zi se se va transmite un SMS la numărul 7458 cu textul "A”, indiferent de reţea. Costul acestui abonament este 8,79 lei. Mesajul este gratuit, cu excepţia operatorului Orange, care percepe suma de 0,05 euro pe SMS.

Pentru liniile Expres 780 (Gara Basarab - Aeroportul Otopeni) şi 783 (Piaţa Unirii - Aeroportul Otopeni), plata se poate face printr-un SMS la acelaşi număr 7458, cu textul E780 sau E783.

Contractul pentru acest serviciu a fost încheiat de RATB cu firma Simplus în anul 2012.

În 1 ianuarie 2015, serviciul de vânzare a abonamentelor pentru o zi prin SMS a fost suspendat, RATB anunţând atunci că trebuie soluţionate "aspecte de natură contractuală".

Serviciul de vânzare a abonamentelor RATB de o zi prin SMS a fost reluat din 29 ianuarie 2015 până în 29 mai 2015, când plata prin SMS a fost din nou sistată.

“Suntem nevoiţi să luăm această măsură, din cauza rezilierii contractului dintre RATB şi SC Simplus Invest SRL, integratorul sistemului, ca urmare a neonorării de către această companie a obligaţiilor contractuale”, preciza atunci RATB. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.