Primarul Capitalei, Gabriela Firea anunţă că a discutat cu reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai mediului asociativ din turism despre majorarea taxei turistice la 2%, dar şi despre înfiinţarea Organizaţiei de Management de Destinaţie. Ea precizează că taxa nu reprezintă un nou bir pentru bucureşteni, ci este o taxă care se colectează de către hotelieri de la turiştii care vizitează Capitala.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Firea a avut o întâlnire cu reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai mediului asociativ din turism: Calin Ile (preşedinte FIHR), Paul Mărăşoiu şi Ştefan Balaur (FIHR), Dragoş Anastasiu (preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane - AHK România), Nicolae Demetriade (preşedinte ANAT), Anita Panait (HORA) şi George Sorin Nicolescu de la CCIB.

"Am avut o întâlnire benefică şi plină de idei pentru promovarea Capitalei, cu cei mai valoroşi decidenţi din industria turistică. Am discutat şi despre taxa turistică pe care o plătesc cei care se cazează la hotel. Deci, contrar celor scrise în aceste zile, taxa nu reprezintă un nou bir pentru bucureşteni, ci este o taxă care se colectează de către hotelieri de la turiştii care vizitează Capitala, la fel ca în alte oraşe din România şi din Europa. Aşadar, nu este o taxă plătită de bucureşteni, ci pentru bucureşteni, ţinând cont de faptul că promovarea turistică a unui oraş atrage dupa sine creştere economică, apariţia de locuri de muncă, bunăstare", scrie Firea, pe contul de Facebook.

Primarul Capitalei spune că nu introduce ea această taxă, că "există de ani buni", iar propunerea sa a fost de majorare cu 1%, "astfel vom avea, ca şi alte oraşe din România şi din lume, un nivel al taxei de 2% din venitul de cazare pe zi".

Potrivit estimărilor, în cazul unei taxe de 2%, sumele colectate vor fi de aproximativ 3 milioane euro.

"Comparativ, bugetul de promovare al Vienei este de 27 milioane euro/an, din care 6 milioane asigurate de Primărie - taxa este de 3,02% din tariful de cazare; Parisului 190 milioane euro pe an/an, taxa medie fiind de 4,55 euro/noapte/turist (dar taxa e folosită şi pentru refacerea monumentelor); în Amsterdam, taxa turistică este 7% din valoarea cazării", adaugă Firea.

Ea afirmă că banii colectaţi prin această modalitate vor avea destinaţii clare şi precise şi vor fi utilizaţi numai în colaborare cu operatorii din industrie.

"Avem un parteneriat foarte bun cu Federaţia Industriei Hoteliere din România - FIHR, pentru dezvoltarea unor proiecte comune de promovare turistică a Bucureştiului. Vom face toate demersurile împreună pentru înfiinţarea Organizaţiei de Management de Destinaţie (OMD) şi cheltuierea banilor prin intermediul acestuia", adaugă ea.

În Oradea, această taxă este de 3%, în Timişoara şi Sinaia - 2%, iar în Alba Iulia taxa este de 4,70 lei/turist/zi, spune Firea.

Până acum, banii proveniţi din această taxă erau blocaţi la primăriile de sector, care nu îi puteau cheltui, din cauza unor neconcordanţe legislative.

"Recenta modificare a legislaţiei în domeniu, solicitată de PMB, permite transferul banilor către Primaria Capitalei, pentru proiecte concrete de promovare a Bucureştiului. Suntem interesaţi de colaborarea cu mediul privat în domeniul turismului", mai spune primarul.

Despre întâlnirea cu mediul de afaceri spune că discuţia s-a axat pe posibilitatea de colaborare dintre cele două sectoare (public şi privat) în scopul dezvoltării turismului la nivelul Capitalei.

"Unul dintre domeniile de de interes pentru ambele părţi îl reprezintă înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) pentru Bucureşti. Ne interesează în ce mod putem colabora cu mediul privat din sectorul turistic, pentru că este cunoscut faptul că o abordare integrată a acestui domeniu duce la o mai bună gestionare a destinaţiei turistice, de la organizarea serviciilor şi produselor până la promovare şi atragerea de noi turişti. Înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei în care să fim parte activă este extrem de atractivă pentru municipalitate, întrucât ne dorim să dezvoltăm turismul în Capitală. Primăria Capitalei gestionează o serie de servicii publice care au impact asupra vizitatorilor, cum sunt cele de transport public local sau administrarea monumentelor, pe care le-am modernizat ţinând cont şi de componenta turistică, însă întotdeanua este loc pentru mai bine şi ne-am bucura să avem alături de noi specialişti în domeniu din mediul privat", a precizat Firea.

Călin Ile, preşedintele FIHR, a afirmat ca a aşteptat cu interes această întâlnire pentru că deciziile care se iau la nivelul Capitalei influenţează de multe ori activitatea turistică, direct sau indirect.

"Considerăm că Bucureştiul nu are decât de câştigat dacă reuşim să stăm la aceeaşi masă – noi, cu experienţa în turism, şi Primăria Capitalei – cu atribuţiile pe care le deţine în domeniul turismului şi în cele conexe", mai scrie Firea.

Organizaţie de Management al Destinaţiei este o entitate cu personalitate juridică, care funcţionează prin asocierea autorităților publice locale care funcţionează la nivelul respectivei destinaţii turistice cu reprezentanţi din mediul privat, asociaţii sau federaţii de profil. Implementarea conceptului de Organizaţie de Management al Destinaţiei va permite dezvoltarea turismului, cu implicaţii directe în creşterea circulaţiei turistice, a volumului de incasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional.

Această întâlnire va fi urmată de altele, de lucru, între specialiştii municipalităţii şi ai mediului de afaceri şi asociativ, pentru a analiza modalităţile concrete de punere în practică a acestui tip de colaborare.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.