Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Constantin -Florin Mituleţu-Buică, a sembat, luni, o decizie prin care se permite accesul autorităţilor publice locale în baza de date din Registrul electoral. Decizia a fost luată după consultări cu ministrul de Interne, Marcel Vela, şi are scopul de a identifica persoanele cu vârsta peste 65 de ani care ar putea avea nevoie de ajutor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În urma discuţiilor dintre preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mituleţu-Buică şi ministrul afacerilor interne, Ion-Marcel Vela, pe tema punerii în aplicare a prevederilor Decretului Preşedintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă şi a Ordonanţei militare nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19 şi având în vedere solicitările transmise AEP astăzi, 23 martie 2020, de către autorităţile publice locale,  preşedintele AEP a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral”, a transmis, luni, AEP.

Ca urmare a acestei hotărâri, primarii pot utiliza datele şi informaţiile conţinute în Registrul electoral pentru a identifica şi a ţine evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanţa militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

”Reamintim că Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare. Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară. Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral cuprinzând cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii”, se mai arată în comunicat.

Ordonanţa militară nr 2 stipulează obligaţia autorităţilor locale de a identifica persoanele în vârstă care ar putea avea nevoie de ajutor.

”Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să identifice şi să ţină evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susţinători sau altă formă de ajutor, şi să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuinţelor”, este alineatul 1 al Art 8 din Ordonanţa invocată.
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.