Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, miercuri, un proiect de hotărâre prin care a fost înfiinţată Direcţia de Integritate pentru prevenirea şi combaterea abuzurilor profesionale şi a corupţiei, structură care va funcţiona în subordinea primarului general.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La dezbateri şi în momentul votului, în sală se aflau doar consilierii PSD şi ALDE, după ce cei de la PNL, USB şi PMP au părăsit şedinţa, nemulţumiţi de faptul că nu ”li se respectă dreptul la dialog”. 

Potrivit hotărârii, Direcţia de Integritate va fi o structură distinctă şi va funcţiona în subordinea directă a primarului general, “în vederea asigurării coordonării activităţilor Primăriei Municipiului Bucureşti pentru prevenirea şi combaterea abuzurilor profesionale şi corupţiei şi asigurării integrităţii”.

De asemenea, structura organizatorică, organigrama, statutul şi Regulamentul vor fi decise în următoatele 60 de zile.

Crearea acestei direcţii urmăreşte instituirea unui “canal” de sesizare a abuzurilor, a nerespectării îndatoririlor de serviciu şi a lipsei de confidenţialitate privind informaţiile şi documentele care ajung la angajaţii municipalităţii, precum şi a conflictului de interese şi incompatibilităţilor.

“Scopul principal al activităţii acestei structuri constă în cultivarea integrităţii publice şi a climatului de zero toleranţă la corupţie/abuzuri în cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, prin creşterea încrederii societăţii în faptul că funcţionarii publici îşi îndeplinesc misiunea în conformitate cu interesul public, inclusiv în procesul de interacţiune cu sectorul privat, prin reglementarea măsurilor obligatorii de asigurare şi consiolidare a integrităţii instituţionale şi profesionale”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Înfiinţarea noii structuri urmăreşte “încurajarea denunţării manifestărilor de corupţie de către funcţionarii publici”, dar şi asigurarea protecţiei lor împotriva abuzurilor, sancţionarea corupţiei şi abuzurilor angajaţilor, precum şi lipsa de integritate instituţională şi profesională a şefilor acestora, susţin iniţiatorii proiectului.

Potrivit Strategiei Naţionale Anticorupţie 2016-2020, în peste 80% din instituţiile publice trebuie să fie luate măsuri preventive, să fie reduse cu cel puţin 50% cazurile de fraudă în achiziţii publice, dar şi oportunităţile la corupţia din sectorul privat. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.