Planul Naţional Cadru de Acţiune privind siguranţa şcolară a fost semnat, luni, de reprezentanţii mai multor ministere şi vizează, între altele, managementul cazurilor de violenţă în mediul şcolar şi al suspiciunilor consumului de droguri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ministerul Educaţiei continuă colaborarea cu Ministerul Afacerilor Interne şi alte ministere implicate în dinamica procesului instructiv-educativ, pentru asigurarea siguranţei şcolare. Astăzi, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, a fost semnat Planul Naţional Cadru de Acţiune privind siguranţa şcolară”, anunţă, marţi, Ministerul Educaţiei, într-o postare pe Facebook.

Instituţia precizează care sunt priorităţile Ministerului Educaţiei, aşa cum sunt prevăzute în acest plan care vizează:

  • managementul cazurilor de violenţă în mediul şcolar şi a suspiciunilor consumului de droguri, în colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, poliţia şi centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog;
  • prioritizarea activităţilor de prevenire şi reducere a faptelor de violenţă, respectiv a consumului de substanţe psiho-active în cadrul programului ”Şcoala Altfel”;
  • colaborarea cu alte ministere, pentru a elabora un cadru legislativ care să susţină un program naţional de testare antidrog pentru elevi, cu acordul părinţilor, în condiţii de respectare a confidenţialităţii şi cu riscuri minime de stigmatizare.

Unul dintre punctele Planului prevede ”elaborarea unui cadru normativ care să faciliteze depistarea consumului de droguri în şcoli, pe baza unor proceduri care să implice acordul părinţilor, să asigure confidenţialitatea, nediscriminarea, să evite stigmatizarea sau bullyingul; în procesul de elaborare a propunerilor de act normativ, vor fi consultate asociaţiile de părinţi şi elevi”.

Un altul prevede ”înregistrarea cazurilor de violenţă din mediul şcolar de către Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii şi transmiterea acestora, centralizat, pe unităţi de învăţământ şi tipuri de fapte, prin intermediul DJÎP/DMBÎP, către structurile pentru siguranţa şcolară din cadrul IGPR (MAI)”.

Se mai au în vedere:

  1. Elaborarea şi derularea de programe/ proiecte/campanii de prevenire a traficului de persoane şi a violenţei în mediul şcolar preuniversitar
  2. Elaborarea şi derularea de proiecte/campanii de prevenire a consumului de droguri în mediul şcolar preuniversitar şi de informareeducare pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos (fără consum de droguri, alcool şi tutun)
  3. Introducerea, în cadrul orelor de curs obligatorii, a unor lecţii de educaţie pentru sănătate, referitoare la un stil de viaţă sănătos (fără consum de droguri, alcool şi tutun)
  4. Abordarea, în cadrul orelor de curs, a unor tematici de natură juridică, adaptate mediului şcolar preuniversitar, prin care elevii să conştientizeze drepturile, obligaţiile şi consecinţele faptelor ilegale
  5. Aplicarea măsurilor de sprijin pentru victimă/ victime, respectiv măsurilor de sprijin şi sancţiunilor pentru autor/autori, adecvate la gravitatea cazului de violenţă, la cauzele/ efectele posibile ale situaţiei de violenţă şi la nevoile educaţionale/profesionale, relaţionale, sociale, psihologice şi fizice ale celor implicaţi, inclusiv consiliere şcolară şi terapie psihologică, la nivelul unităţii de învăţământ, în acord cu legea nr. 198/2023 şi Procedura privind managementul cazurilor de violenţă asupra antepreşcolarilor/ preşcolarilor/elevilor şi personalului şcolii, precum şi al altor situaţii corelate, în mediul şcolar şi a suspiciunii de violenţă asupra copiilor în afara mediului şcolar
  6. Identificarea elevilor cu părinţi plecaţi în străinătate şi implementarea unor proceduri de consiliere, concomitent cu desfăşurarea unei campanii de reîntoarcere în ţară a părinţilor
  7. Asigurarea pregătirii adecvate, a personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar în ceea ce priveşte managementul cazurilor de violenţă şi altor situaţii corelate, în colaborare cu reprezentanţii poliţiei, CPECA şi serviciile publice de asistenţă socială, în acord cu procedurile de intervenţie şi legislaţia în vigoare

Planul Naţional Cadru de Acţiune este semnat de: Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Adrian-Ioan Veştea, Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia – Elena Intotero, Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, Ministrul Culturii, Raluca Turcan, Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila şi doamna Lavinia Arnăutu, reprezentant al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.