Noua clădire a Unităţii de Primiri Urgenţe a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov va fi inaugurată joi, în urma unei investiţii de aproape 15 milioane de lei. Cu o suprafaţă de aproape 2.000 de metri pătraţi, noua UPU asigură un spaţiu potrivit pentru triaj, în funcţie de gradul de urgenţă medicală, are un compartiment propriu de Radiologie şi o sală de aşteptare exclusiv pentru aparţinători.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lucrările de extindere şi modernizare a UPU a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov au fost derulate în cadrul Proiectului privind Reforma Sectorului Sanitar – Îmbunătăţirea Calităţii şi Eficienţei Sistemului Sanitar, implementat de Ministerul Sănătăţii cu fonduri asigurate prin Banca Mondială.

Conform Consiliului Judeţean Braşov, noua Unitate de Primiri Urgenţe este prima construită în judeţul Braşov după anul 1973.

Valoarea totală a lucrărilor a fost de 14.944.842,77 lei, iar clădirea are o suprafaţă desfăşurată de 1.929 de metri pătraţi (faţă de 400 de metri pătraţi, cât avea vechiul spaţiu).

Astfel, accesul în UPU al ambulanţelor şi al pacienţilor care vin cu mijloace proprii se realizează printr-o poartă electrică, acţionată automat în momentul sosirii ambulanţei. Apoi, pacienţii ajung în triaj, zonă care are acum un spaţiu generos. 

Zona roşie, dedicată pacienţilor aflaţi în stare critică, dispune de dispozitive pentru livrarea gazelor medicale sub formă de console, care permit poziţionarea paturilor în aşa fel încât personalul medical să aibă acces deschis de jur împrejurul pacienţilor. Consolele sunt mobile şi dispun de prize pentru oxigen, aer comprimat şi vacuum. Ele permit cuplarea ventilatoarelor, sunt dotate cu suporturi pentru aparatura specifică şi dispun de braţe care pot fi mutate. În zona roşie sunt 4 astfel de posturi de resuscitare.

Zona galbenă este cea mai mare încăpere medicală din cadrul UPU, aici fiind funcţionale 14 posturi de lucru, dispuse pe trei laturi pentru o mai bună supraveghere a pacienţilor. Toate posturile de lucru respectă intimitatea pacientului şi permit discutarea deciziilor împreună cu pacientul şi aparţinătorul acestuia. În mijlocul încăperii este amenajată o "insulă" unde personalul medical are acces la sistemul informatic, la mijloacele de comunicare cu ambulanţele şi la staţia centrală de monitorizare.

Spaţiul urgenţelor majore comunică cu cel destinat pacienţilor în stare critică. Zona galbenă - destinată urgenţelor grave şi zona roşie - în care vor fi trataţi pacienţii în stare critică sunt dispuse în partea opusă zonei verzi, acestea fiind practic urgenţele majore care definesc activitatea UPU.

Zona verde este destinată urgenţelor minore, aici existând 8 posturi de lucru. Dacă până în prezent UPU avea o singură sală de aşteptare pentru pacienţi şi aparţinători, acum a fost creată o sală destinată exclusiv aparţinătorilor. 

De asemenea, analizele necesare stabilirii nivelului de alcoolemie solicitate de organele de Poliţie se vor recolta într-un spaţiu separat, aflat în proximitatea zonei de triaj, fără a mai perturba activitatea medicală curentă.

În cadrul UPU a fost înfiinţat un compartiment de radiologie cu personal propriu şi a fost achiziţionat un computer tomograf şi un aparat Roentgen digital care vor deservi exclusiv pacienţii din urgenţă. Un aparat Roentgen mobil, tot digital, va permite efectuarea de radiografii la patul pacientului aflat în stare critică. 

Toate încăperile din cadrul UPU au fost dotate cu sisteme de supraveghere video, ceea ce asigură o protecţie în plus pentru pacienţi şi pentru personalul medical.

Totodată, au fost amenajate şi dotate două săli de curs pentru nevoile spitalului şi ale Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii Transilvania Braşov.

Potrivit CJ Braşov, în viitorul apropiat urmează digitalizarea totală a activităţii Spitalului Judeţean şi dotarea personalului medical cu tablete, precum şi sisteme de depozitare inteligentă conectate la sistemul informatic, care vor asigura gestionarea rapidă a medicamentelor, fără a mai solicita resursa umană la numărarea stocurilor sau a termenelor de expirare.

Iniţial, lucrările trebuia să dureze 18 luni, dar s-au încheiat în 22 de luni, întârzierile fiind generate de necesitatea executării unor lucrări suplimentare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.