Primarul Capitalei Nicuşor Dan a anunţat că lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai vor începe în primăvară şi că a semnat 11 contracte pe care le-a atribuit în urma licitaţiei, iar pentru opt dintre acestea a dat deja ordin de începere a proiectării. „Investiţiile în infrastructura de tramvai sunt extrem de necesare pentru că din cei 150 de km de reţea pe care o are Bucureştiul doar 90 au fost modernizaţi şi aceia în urmă cu peste 20 de ani. În plus, Bucureştiul are nevoie de înca 250 de tramvaie noi, moderne, pe care le vom achiziţiona cu bani europeni”, a adăugat edilul general.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai vor începe în primăvară. Am semnat 11 contracte pe care le-am atribuit în urma licitaţiei, iar pentru 8 dintre acestea am dat deja ordin de începere a proiectării. Liniile care vor fi modernizate sunt pe artere precum str. Barbu Văcărescu, str. Lizeanu, bd. Lacul Tei, bd. Dimitrie Pompeiu, şos. Petricani, Calea Griviţei, bd. Dinicu Golescu, Bd. Mărăşeşti, bd. Chişinău, bd. Basarabia, bd. Expoziţiei, bd. Gării Obor, bd. Ferdinand, şos. Pantelimon sau bd. Timişoara”, a scris Nicuşor Dan, joi pe Facebook.

El a mai spus că investiţiile în infrastructura de tramvai sunt extrem de necesare pentru că din cei 150 de km de reţea pe care o are Bucureştiul doar 90 au fost modernizaţi şi aceia în urmă cu peste 20 de ani.

„În plus, Bucureştiul are nevoie de înca 250 de tramvaie noi, moderne, pe care le vom achiziţiona cu bani europeni. Însă, pentru ca acest lucru să se întâmple e nevoie să reparăm infrastructura pentru că este o condiţie pe care orice finanţator o pune”, a mai precizat primarul Capitalei.

Referitor lanfinanţarea lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai este a dispoziţie, prin POR, suma de 300 de milioane de euro alocată pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, şi, imediat ce ghidul va fi publicat, va fi făcută aplicarea pentru finanţare.

„Cofinanţarea va fi asigurată din împrumuturi fie de la Banca Europeană de Investiţii, fie de la Banca Mondială, bănci cu care am iniţiat deja discuţii”, a adăugat Dan.

Edilul a mai afirmst că, în acelaşi timp, sunt în derulare patru studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor de tramvai în zone precum Piaţa Unirii, partea de sud-est a inelului median, prelungirea traseului de tramvai de la Aeroportul Băneasa până la centrul comercial Băneasa şi unul pentru prelungirea tramvaiului pe şos. Bucureşti – Târgovişte, până la centrul comercial Colosseum.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.