Vicepreşedintele Asociaţiei "Împreună pentru A8", Cătălin Urtoi, susţine că studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureş - Târgu Neamţ, realizat de o firmă spaniolă, a fost respins de către CNAIR, din cauza documentaţiei incomplete. Totodată, Urtoi afirmă că asociaţia ia în calcul depunerea unei plângeri penale în acest caz. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) precizează că studiul de fezabilitate revizuit urmează să fie transmis până la finele lunii octombrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cătălin Urtoi a declarat, marţi că şefii CNAIR au formulat mai multe observaţii critice privind modul în care a fost realizat studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ din cadrul A8, el precizând că studiul a fost respins de CNAIR din cauza documentaţiei incomplete.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de firma spaniolă ACCIONA.

Urtoi a spus că reprezentanţii companiei spaniole au promis că vor oferi răspuns la observaţiile CNAIR până luni, 6 septembrie.

Totodată, reprezentanţii Asociaţiei “Împreună pentru A8“ au anunţat că, în situaţia în care studiul de fezabilitate nu va fi realizat cu seriozitate, vor depune plângere penală la Parchetul General.

De asemenea, Urtoi le-a cerut "celor de la USR PLUS şi PNL să termine cu manipularea populaţiei din Moldova“.

La rândul său, Dan Radu, reprezentant al Mişcării pentru Dezvoltarea Moldovei, a scris, marţi seară, pe Facebook, că "viitorul Autostrăzii A8, ce ar trebui să uneasca Moldova de Transilvania, este acum în suspensie" şi că "spaniolii şi-au bătut joc de lucrare încă de la început“.

"Am avertizat încă de la semnarea contractului - de pe vremea ministrului Cuc - că totul e numai o prosteală. ACCIONA a acceptat un buget ridicol, de numai 17,58 milioane de lei, în loc de 120 milioane, cât ar fi fost un buget normal. Noi am tras multiple semnale de alarmă publice că va fi imposibil să se realizeze un SF serios cu aceşti bani! CNAIR a formulat azi mai multe observaţii, cuprinse într-un document de 27 pagini! Sunt 27 de pagini de observaţii şi cerinţe de date şi lămuriri!“, a susţinut Dan Radu.

Reprezentantul MDM a adăugat că "este complet neclar ce va urma“.

Tot marţi, deputatul USR PLUS Iulian Bulai a scris pe Facebook că în cadrul şedinţei de la CNAIR în care s-a analizat stadiul A8 “a fost transmisă o adresă cu observaţiile tehnice la studiul de fezabilitate (cantitativ şi calitativ), observaţii care sunt în analiză“.

Pe de altă parte, CNAIR a precizat, referitor la stadiul contractului de servicii "Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ", că prestatorul a înaintat studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv 9 august 2021.

"În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanţare specifice accesării finanţării din Fonduri Europene Nerambursabile, CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând şi elaborând observaţii/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021. Pentru zona montană este necesară finalizarea investigaţiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluţiilor tehnice propuse, cât şi o reanalizare a soluţiilor prezentate în cadrul documentaţiei transmise", a arătat Compania.

Marţi, la sediul CNAIR a avut loc şedinţa saptamanala de progres pentru proiectele de invesţii derulate în regiunea Moldova, în cadrul căreia, pentru obiectivul Autostrada  Târgu Mureş – Târgu Neamţ, reprezentanţii Companiei au solicitat prestatorului completarea/revizuirea documentaţiei transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanţarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol.
 
"Având în vedere propunerea finanţării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărţirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare şi execuţie. Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obţinere a Acordului de mediu pentru secţiunile propuse a fi finanţate prin PNRR  este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022", a precizat CNAIR.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.