Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, afirmă că felul în care este pregătită şi servită mâncarea pacienţilor nu este „o problemă de sistem sau de norme”, ci de „management şi de bun simţ”, avertizând că acolo unde aceste probleme persistă nu va „ezita” să le facă publice şi să ia măsuri. El a avertizat că va continua să meargă „personal” în spitale, inclusiv fără să anunţe dinainte, pentru „a verifica realitatea exact aşa cum este”. „Chiar dacă pare greu de crezut, în România există spitale în care oamenii îşi fac treaba. Iar atunci când le găsesc, nu am cum să nu îi felicit şi să le dau exemplul mai departe. Poate unii vor înţelege, măcar din inteligenţă, dacă nu din respect, că trebuie să schimbe ceva – rapid!”, a spus Rogobete, evidenţiind Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, cu „mâncare proaspătă, sănătoasă, bine pregătită”.
„Am citit foarte atent mesajele pe care le-am primit de la români despre mâncarea din spitalele noastre. Pacienţii cer RESPECT -nimic mai mult. Felul în care este pregătită şi servită mâncarea pacienţilor nu este singura problemă din spitale şi cu siguranţă nu este o «obsesie» pentru mine. Calitatea hranei din spitale nu este un detaliu neglijabil, ci un indicator esenţial al modului în care tratăm demnitatea pacientului. Mâncarea oferită în timpul spitalizării reflectă, într-un mod simplu, dar profund, grija faţă de cel aflat în suferinţă – şi, totodată, respectul faţă de propria echipă şi unitate sanitară”, afirmă ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, într-o postare pe Facebook.
El dă exemplul „bun” al Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa, cu „mâncare proaspătă, sănătoasă, bine pregătită”.
„ŞI AICI SE POATE! Nu menţionez aceste exemple ca o justificare generală – ştiu foarte bine că în multe spitale din ţară situaţia este departe de a fi acceptabilă. Exemplele bune sunt, dacă vreţi, o formă de presiune asupra celor care sunt încă departe de aceste standarde bune”, afirmă Rogobete.
Ministrul adaugă că nu este „o problemă de sistem sau de norme”, ci una de „management şi de bun simţ” şi avertizează că nu va ezita să ia măsuri.
„Nu mai accept să aud că este o problemă de sistem sau de norme. Este pur şi simplu o problemă de management şi de bun simţ, iar acolo unde aceste probleme persistă nu voi ezita să le fac publice şi să iau măsuri. Tocmai de aceea voi continua să merg personal în spitale, inclusiv fără să anunţ dinainte – dimineaţa, la prânz sau seara, pentru a verifica realitatea exact aşa cum este. Şi da, chiar dacă pare greu de crezut, în România există spitale în care oamenii îşi fac treaba cu responsabilitate, bun simţ şi decenţă. Iar atunci când le găsesc, nu am cum să nu îi felicit şi să le dau exemplul mai departe. Poate unii vor înţelege, măcar din inteligenţă, dacă nu din respect, că trebuie să schimbe ceva – rapid!”, afirmă Rogobete.
Oficialul mai spune că în calitate de ministru al Sănătăţii îşi asumă „ferm acest subiect” şi este „hotărât” să meargă până la capăt.
„Pacienţii merită mai mult decât tratamente medicale – merită grijă, demnitate şi respect în fiecare detaliu. Iar acest lucru începe cu normalitatea”, încheie ministrul Sănătăţii.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.