Ministrul Sănătăţii, Patriciu Achimaş-Cadariu, a lansat, marţi, Planul Strategic de Prevenire şi Combatere a Infecţiilor Nosocomiale 2016 - 2018, având ca scop realizarea unui sistem eficient de raportare a acestora, îmbunătăţirea activităţii de supraveghere, limitarea rezistenţei bacteriene la antimicrobiene în spitale şi reducerea consumului excesiv şi nejustificat de antibiotice. Fondurile necesare pentru implentarea planului se ridică la 30 de milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministerul Sănătăţii a evaluat activităţile specifice şi structura de personal din 112 spitale la nivel naţional, selectate pe baza tipului de activităţi medicale desfăşurate, corelate cu riscul de apariţie a infecţiilor nosocomiale şi de emergenţă a rezistenţei bacteriilor la antimicrobiene (spitale judeţene de urgenţă, institute clinice, spitale de boli infecţioase, maternităţi). 

De asemenea, au fost realizate controale încrucişate la nivel naţional, care au arătat că în 142 de unităţi nu sunt respectate normele igienico-sanitare.

La cele mai multe dintre unităţile sanitare inspectate, s-au constatat neconformităţi la normele de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale precum şi în gestionarea activităţilor de curăţenie dezinfecţie şi sterilizare, deficienţe care, cumulativ, duc la apariţia infecţiilor intraspitaliceşti cu diferite tipuri de germeni precum şi la creşterea numărului acestora, potrivit unui raport al Ministerului Sănătăţii.
 
Lipsa personalului de specialitate din cadrul structurilor de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale, lipsa instruirii personalului medical în legătură cu derularea activităţii de curăţenie, dezinfecţie şi sterilizare, a gestionării corecte a deşeurilor medicale, precum şi lipsa aplicării unor măsuri ferme şi corecte pentru diminuarea/eliminarea infecţiilor intraspitaliceşti vor determina creşterea numărului acestora precum şi a rezistenţei germenilor, se arată în raport.
 
În acest sens, este necesară o implicare mult mai activă a personalului din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti cu responsabilităţi în asigurarea consultanţei şi a instruirii personalului medical din unităţile sanitare în domeniul supravegherii şi prevenirii infecţiilor nosocomiale, susţine documentul.
 
Pornind de la acest raport, Ministerul Sănătăţii a decis elaborarea şi aprobarea actelor normative necesare coordonării domeniului la nivel naţional.
De asemenea va fi demarat un plan de investiţii care să îmbunătăţească/standardizeze dotarea laboratoarelor de microbiologie şi a serviciilor de supraveghere a infecţiilor nosocomiale din cadrul unităţilor sanitare implicate în program, cât şi organizarea sesiunilor de instruire a personalului implicat în activitatea de prevenire, supraveghere, diagnostic şi control al infecţiilor nosocomiale din cele 112 unităţi sanitare.
 
Fondurile necesare pentru desfăşurarea activităţilor aferente Planului Strategic au fost estimate la 30.000.000 lei, din care 13.200.000 lei vor fi cheltuiţi pentru activităţile derulate în perioada mai-decembrie 2016.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.