Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a cerut tuturor instituţiilor de învăţământ superior ca, începând din 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităţilor din România (RMUR). Măsura este luată pentru a asigura evidenţa centralizată a diplomelor şi a certificatelor universitare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Concret, instituţiile de învăţământ superior vor introduce în RMUR seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate pentru absolvenţii celor trei cicluri de studii universitare (licenţă, master, doctorat), precum şi ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse şi date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand", a transmis, marţi, Ministerul Educaţiei.

Conform sursei citate, acest Registru s-a constituit prin Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează şi se păstrează evidenţa diplomelor universitare emise în România. Universităţile acreditate şi Academia Română înregistrează seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate“.

Registrul matricol unic al universităţilor din România a devenit funcţional în anul 2016, prin includerea în contractul instituţional al fiecărei universităţi a obligaţiei de a raporta datele solicitate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării referitoare la evidenţa studenţilor pentru toate nivelurile de studii (licenţă master, doctoratsau alte forme de studii).

"Pentru a avea un sistem funcţional şi credibil, universităţile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării să existe o evidenţă centralizată a diplomelor şi a certificatelor universitare. Este şi acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Anisie, citată în comunicatul transmis de minister.

În 2018, funcţionarea RMUR a fost detaliată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.714/2018, cu modificările şi completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare din România, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, şi Academia Română au responsabilitatea şi obligaţia să înregistreze în RMUR "seria şi numărul actelor de studii emise pentru absolvenţii înscrişi la toate ciclurile de studii universitare (licenţă, master, doctorat) şi la alte forme de studii“.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.