Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunţat, miercuri, o iniţiativă legislativă prin care personalul unei primării poate lucra, parţial, şi în cadrul altor unităţi administrativ-teritoriale, în cadrul anumitor proiecte.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Vom adopta un proiect de lege care va crea un nou mecanism de cooperare şi asociere între unităţile administrativ-teritoriale. În felul acesta, vom oferi posibilitatea constituirii consorţiilor administrative, astfel încât să poată să întocmească şi să dezvolte proiecte de amploare care să faciliteze atât asigurarea finanţării, cât şi un buget consistent pentru dezvoltarea la nivelul comunităţilor şi cetăţenii să poată beneficieze de toate proiectele de dezvoltare pe care noi le-am asumat prin proiectul de guvernare”, a declarat, miercuri, la începutul şedinţei de Guvern, premierul Nicolae Ciucă.
 
“Proiectul de lege urmăreşte transpunerea în practică a principiului colaborării între unităţile administrativ-teritoriale, astfel încât acolo unde există resurse umane limitate, specializate, să putem să folosim resurse umane de la alte unităţi administrativ-teritoriale”, a detaliat Cseke Attila.
 
El a dat ca exemplu trei categorii de personal. 
 
“În ceea ce priveşte personalul abilitat pe partea de urbanism, astăzi, la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale sunt vacante şi temporar vacante 1.571 de posturi, pentru personalul abilitat pe controlul financiar preventiv - 451 de posturi, iar pentru cele pe domeniul achiziţiilor publice – 1.925 de posturi. Practic, printr-un acord de asociere între unităţile administrativ-teritoriale, se creează acest consorţiu administrativ care specific nu are personalitate juridică şi prin care resursa umană disponibilă din cadrul acestei asocieri este pusă la dispoziţia şi altor UAT-uri”, a explicat ministrul Dezvoltării.
 
El a precizat şi de ce este necesară o asemenea iniţiativă. 
 
“Pentru că pe funcţia publică, pe funcţionari publici nu există temei legal ca un funcţionar public să exercite o altă funcţie publică, chiar şi parţial, într-un alt UAT. Rolul nostru este acela de a facilita ca acest lucru să se întâmple, adică să asigurăm resursa umană specializată pentru cât mai multe UAT-uri. Este un proiect legislativ care, după aprobarea în Guvern, intră în dezbaterea Parlamentului”, a arătat Cseke Attila.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.