Ministerul Turismului anunţă printr-un comunicat că nu există pericolul ca cetăţenii României să îşi piardă vacanţele sau banii plătiţi pe vacanţe pentru 2018. Autorităţile vor să înfiinţeze un fond de garantare a pachetelor turistice, administrat de Ministerul Finanţelor Publice, care le va rambursa clienţilor toate sumele plătite pentru achiziţionarea de pachete turistice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Fondul de garantare vine în sprijinul consumatorului, nu în detrimentul lui. Fondul de garantare a fost conceput tocmai pentru a elimina pericolele de pe piaţa turistului, pentru a nu mai exista falimente răsunătoare care lasă românii fără vacanţele plătite”, precizează ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre. 

O asociaţie din turism a lansat o petiţie pe care a adresat-o preşedintelui Klaus Iohannis, touroperatorii fiind nemulţumiţi de iniţiativa parlamentară de modificare a comercializării pachetelor de servicii turistice.

O parte din agenţiile de turism au cerut instrumente de garantare alternative şi propun ca instrumentul principal de garantare pentru agenţii mici şi mijlocii să rămână asigurările emise de companiile de asigurări (private) pentru insolvenţă agenţiei sau per pachet turistic.

În cursul anului 2017, Ministerul Turismului a iniţiat demersurile legale necesare pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, pentru a se conforma solicitărilor Comisiei Europene, care a deschis o investigaţie privind transpunerea inadecvată a articolului 7 al Directivei 90/314/CEE.

Termenul de remediere a deficienţelor constatate de Comisia Europeană este 31 decembrie 2017.

În data de 31 august 2017, a fost adoptată Ordonanţa Guvernului nr.26/2017 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Noua reglementare prevede o protecţie sporită a drepturilor consumatorilor în sensul garantării tuturor sumelor plătite de aceştia pentru achiziţionarea de pachete turistice în avans.

După adoptarea actului normativ, s-a iniţiat procedura de abrogare a Ordinului Ministrului Turismului nr.235/2001 privind asigurarea turiştilor în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism, în conformitate cu solicitările Comisiei Europene.

La momentul consultărilor pe textul proiectului de ordin comun al Ministerului Turismului şi al Autorităţii de Supraveghere Financiară, care prevedea stabilirea noilor plafoane de asigurare, reprezentanţii firmelor de asigurare care activează pe teritoriul României şi-au exprimat reticenţa în a furniza pe piaţa asigurărilor un produs care să acopere în integralitate riscul rambursării tuturor sumelor plătite de consumatori pentru pachetele de servicii turistice.

”În aceste condiţii, Ministerul Turismului a realizat existenţa unui risc de afectare a drepturilor operatorilor economici care activează în domeniul turismului, în sensul blocării activităţii acestora prin obligarea încheierii unor contracte de asigurare pentru care nu există ofertă reală în piaţa asigurărilor”, anunţă ministerul.

Potrivit legislaţiei în domeniul asigurărilor, firmele de asigurare nu pot fi obligate de autorităţile unui stat să furnizeze un produs pe care nu doresc să îl furnizeze sau îl consideră neprofitabil.

Ministerul Turismului a revizuit astfel conţinutul Ordonanţei Guvernului nr.26/2017, prin amendare, în cadrul procedurii parlamentare de adoptare a proiectului legii de aprobare a respectivului act normativ, astfel încât drepturile consumatorilor să fie pe deplin garantate, potrivit prevederilor art.7 al Directivei 90/314/CEE.

”Modificările aduse OG nr.26/2017 prevăd înfiinţarea unui Fond de garantare a pachetelor turistice, administrat de Ministerul Finanţelor Publice, care va rambursa consumatorilor toate sumele plătite pentru achiziţionarea de pachete turistice şi care nu beneficiază de serviciile contractate ca urmare a falimentului agenţiilor de turism care le-au comercializat”, arată Ministerul Turismului.

Fondul va suporta şi toate cheltuielile de repatriere a turiştilor care au rămas sinistraţi pe spaţii externe, ca urmare a imposibilităţii de executare a pachetului turistic achiziţionat.

Ulterior adoptării proiectului de lege de aprobare a ordonanţei mai sus menţionate, va fi emis un act normativ care va reglementa atât modalitatea, cât şi procedurile de aplicare şi funcţionare a instrumentului de garantare, la nivel de hotărâre de guvern.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.