Poveşti bazate pe situaţii reale, menite să îi ajute pe părinţi, vor fi postate pe cutii de lapte, părinţii putând, la rândul lor, să îşi împărtăşească experienţele pe un site special, în cadrul campaniei "Povestioare cu tihnă" lansată de Napolact şi ReadyNation România (RNRo). O măsură care să ajute la refacerea sistemului de creşe şi grădiniţe, într-un parteneriat public-privat, printr-un instrument simplu, cum e creditul fiscal, este ceea ce şi-a propus organizaţia RNRo.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Implicarea oamenilor de business în a determina politici publice în domeniul educaţiei timpurii” este ceea ce i-a determinat pe cei de la organizaţia ReadyNation Ro să se implice în campania "Povestioare cu tihnă", spune vice-preşedintele ReadyNation România, Gabriel Biriş.

El consideră că acest proiect merge dincolo de dorinţa de a susţine educaţia copiilor şi aduce “mai bine” întregii familii, contribuind implicit la o educaţie timpurie de calitate.

Biriş a subliniat că „studii la nivelul universităţilor din SUA şi din vestul Europei arată că cea mai importantă perioadă din formarea unui adult sunt în special primii trei ani. Lipsurile în educaţie în primele 1.000 de zile sunt foarte greu de umplut ulteior. Avem 40% analfabetism funcţional la 15 ani. Dacă ne uităm la cei mai defavorizaţi 20% din populaţie, studiul Băncii Mondiale se duce spre 80%, asta înseamnă că avem o mare problemă. Personal, am decis să mă implic în acest proiect în urmă cu trei ani, pentru că mi-a atras atenţia acest domeniu important”.

„Business-urile nu pot să facă ele politici publice, să suplinească ce nu face statul la nivel de educaţie timpurie, poate la nivel de şcoli profesionale datorită orizontului de timp, dar în educaţie timpurie nici poveste. De aceea este important să ne folosim autoritatea şi influenţa să determinăm politicienii, guvernanţii să se aplece asupra acestui subiect, care, din păcate, ţinând cont că şi politicienii au un business plan pe termen scurt, patru ani, aici intervine implicarea şi puterea de persuasiune”, a mai subliniat Gabriel Biriş.

„Ne-am implicat în susţinerea unor modificări legislative, deja s-a modificat legea Educaţiei, s-a introdus finanţarea per capita la antepreşcolari, s-a trecut creşa de la Protecţia Copilului la Educaţie, s-a introdus un calendar de obligativitate a grădiniţei, că noi avem acum obligatorie doar clasa pregătitoare şi ne străduim să determinăm o măsură care să ajute la refacerea unui sistem serios de creşe şi grădiniţe, într-un parteneriat public-privat, printr-un instrument simplu, cum e creditul fiscal. Adică angajatorul plăteşte pentru creşa copiilor angajaţilor şi îşi scade din impozitele de plată, în aceeaşi perioadă, sumele plătite. Nu e vorba de sume mari, vorbim de 1.500 de lei pe lună cât costă o grădiniţă în Bucureşti, iar dacă faci socoteala, la impactul bugetar, îţi dă cu plus”, a mai spus membrul în consiliul director al organizaţiei. 

Cele 12 poveşti ale campaniei "Povestioare cu tihnă", extrase din situaţii reale cu ajutorul experţilor psihologi, se vor regăsi pe cutiile de lapte Napolact BIO. 

În acelaşi timp, campania îşi propune să extindă numărul poveştilor cu ajutorul părinţilor din România.

Astfel, pe site-ul www.intihna.ro părinţii sunt invitaţi să împărtăşească din experienţele lor personale ca părinte. Poveştile publicate pe site vor constitui sursă de inspiraţie pentru etapa următoare a campaniei, în care vor fi tipărite următoarele 12 poveşti.

Poveştile de pe cutiile cu lapte sunt "mici lecţii de viaţă care pot inspira alţi părinţi să treacă mai uşor peste dilemele legate de ce Înseamnă în ziua de azi să ne educăm copiii, spune Răzvan Orbulescu, director marketing FrieslandCampina România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.