Medicul Cătălin Badiu, care a profesat chirurgie cardiovasculară timp de 13 ani în Germania, după care s-a întors în România, afirmă că, spre deosebire de germani care se adresează unui centru medical, fără a fi interesaţi neapărat de medicul care îi tratează, românii sunt mai degrabă interesaţi de medic şi nu de spital. El precizează că acest lucru nu poate fi generalizat şi crede că această atitudine ţine de ”felul de a fi” al românilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”În România, pacientul se adresează unui medic. În momentul în care pacientul află că trebuie să facă un implant, să zicem, la stomatolog, se interesează la ce stomatolog să meargă pentru a face acest implant. În momentul în care pacientul află că trebuie să beneficieze de nişte investigaţii cardiace, se interesează la ce medic să meargă. Deci adresabilitatea către medic direct este mult mai mare în România, lucru care, pe de o parte este bun, iar pe de altă parte este rău. De ce? Pentru că ideal este să dezvolţi centrele de aşa natură încât pacienţii să ajungă să aibă încredere în oricine îşi exercită profesia în centrul respectiv”, a afirmat, luni seară, la Medika TV, medicul Cătălin Badiu, şef al secţiei de chirurgie cardiovasculară la Spitalul Universitar Bucureşti.
 
El este de părere că acest aspect ţine de ”felul de a fi” al românilor. 
 
”Eu cred că, în primul rând, e o chestiune care ţine clar de felul nostru de a fi, ca popor. Noi, orice lucru facem, ne interesăm cine este persoana, dacă ne poate ajuta, şi dacă mergi cu maşina la reparat ne interesăm. Aşa funcţionează poporul acesta, vrea să aibă relaţia asta om către om foarte directă. Mi-e greu să spun, pentru că nu am fost în ţară în perioada de după Revoluţie, eu plecând la începutul anilor 90 din ţară, perioadă care a jucat în rol foarte important în ceea ce este medicina azi, cu bune şi cu rele şi cred că atunci acest lucru s-a dezvoltat foarte mult, pentru că probabil nu erau toate centrele şi toate spitalele locul unde ai fi vrut să ajungi şi, de multe ori, omul aude ceva şi generalizează şi atunci încrederea e mult mai mare dacă te adresezi direct unei persoane”, a spus chirurgul Cătălin Badiu.
 
El a subliniat că sunt şi pacienţi care se adresează Spitalului Universitar şi care ”sunt foarte încrezători de la bun început” şi merg către centru, nu neapărat către un medic.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.