Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) anunţă că, în urma rezultatelor înregistrate de elevii români la evaluarea PISA 2018, la sfârşitul lunii decembrie va fi definitivat un set de măsuri concrete, cunoscute şi asumate de toţi actorii educaţionali. Aceste măsuri vor fi stabilite în urma unei analize care va fi făcută săptămâna viitoare de specialişti şi cercetători în ştiinţele educaţiei, coordonată de ministrul Monica Anisie, dar şi a unei dezbateri la care sunt invitaţi şi elevi şi reprezentanţi ai societăţii civile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Cristina Anisie, a stabilit planul/calendarul de activităţi, cu măsuri imediate şi de perspectivă, după anunţarea rezultatelor înregistrate de elevii români la evaluarea PISA 2018, se arată într-un comunicat de presă transmis, vineri, de MEC.

Astfel, luni, 9 decembrie, o echipă de specialişti şi cercetători în ştiinţele educaţiei, coordonată de ministrul educaţiei, va face o analiză detaliată a rezultatelor PISA 2018. Analiza va constitui fundamentul pentru identificarea şi adoptarea unor măsuri specifice.

Luni, 16 decembrie, va avea loc o dezbatere pe acest subiect, adresată atât specialiştilor şi reprezentanţilor profesorilor, cât şi elevilor şi societăţii civile.

În urma consultărilor, la sfârşitul lunii decembrie va fi definitivat un set de măsuri concrete, cunoscute şi asumate de toţi actorii educaţionali.

Conform sursei citate, în 3 decembrie, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) a prezentat raportul „What students know and can do”, în care sunt prezentate rezultatele evaluării PISA (Programme for International Student Assessment) derulate în anul 2018.

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018.

Scorul obţinut este în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

Procentul de analfabetism funcţional este de 44, în medie, în creştere faţă de 2015. Rezultatele PISA arată performanţa sistemului de învăţământ. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.