Apa furnizată bucureştenilor a fost, este şi va fi 100% potabilă şi are o mineralizare adecvată oricărui tip de posibil consumator, afirmă Irina Munteanu, CFO Apa Nova. Ea consideră că prezenţa companiei în Capitală a degrevat bugetul Primăriei de cheltuieli majore, nesustenabile, iar printre realizările celor 19 ani de când Apa Nova este furnizorul serviciilor de apă şi canailzare în Bucureşti enumeră reabilitarea Casetei de Ape Uzate, contribuţia la realizarea documentaţiei în vederea accesării de fonduri europene necesare finalizării staţiei de Epurare Glina-Faza I, digitalizarea proceselor şi sistemelor interne de gestiune, control şi monitorizare, dar şi reabilitarea fântânilor urbane de la Piaţa Unirii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Care au fost momentele cheie în cei 19 de ani, de când sunteţi furnizorul serviciului de apă şi prestatorul serviciului de canalizare al Bucureştiului?

Prezenţa noastră în Bucureşti, un oraş cu o infrastructură complexă, care are nevoie de lucrări extinse de consolidare şi reabilitare, a condus la creşterea calităţii serviciului de care beneficiază bucureştenii şi a degrevat bugetul Primăriei de cheltuieli majore, nesustenabile. Compania Apa Nova s-a adaptat constant în cei 19 ani la cerinţele pieţei, a urmărit creşterea eficienţei, îmbunătăţirea performanţelor şi a calităţii serviciilor oferite. Mai mult, s-a concentrat pe dezvoltarea de proiecte în jurul consumatorului, pentru ca el să beneficieze de toate inovaţiile tehnologice.

În aceşti ani am avut multe realizări importante, printre care pot să enumăr: unul dintre cele mai mici tarife de apă din România, siguranţa şi continuitatea în livrarea de servicii, precum şi realizarea programului de întreţinere, reparaţii curente planificate şi reparaţii capitale, dar şi dezvoltarea de proiecte importante pentru protecţia mediului. Ne mândrim că am reabilitat Caseta de Ape Uzate. Caseta este principalul colector de canalizare al Bucureştiului. Are o lungime fizică de 17,3 km; este format din două apoi trei semicasete ce face ca lungimea totală să fie de 43.3 km. Caseta este amplasată sub albia regularizată a râului Dâmboviţa pe o porţiune de 7,5km între acumularea Lacul Morii si podul Vitan. 

Un alt proiect care vine ca răspuns la o nevoie locală, a fost programul pilot „A doua ţeavă”, prin care s-au inlocuit reţelele interioare de apă din apartamentele bucureştenilor cu o vechime mai mare de 40 de ani. Este un proiect demarat în 2016 şi pentru care s-au alocat aproximativ 800.000 euro.

De asemenea, Apa Nova a oferit sprijin Primăriei pentru a putea accesa fonduri europene necesare finalizării staţiei de Epurare Glina-Faza I. Documentaţia de accesare a acestor sume a fost realizată cu ajutorul specialiştilor noştri. Eram singura capitală europeană în afara Belgradului care nu dispuneam de o staţie de epurare a apelor uzate.

În plus din 2017 am început un proces de business reengeniering (transformare operaţională) strategic şi operaţional, iar unul dintre momentele cheie în 2018 a fost digitalizarea proceselor şi sistemelor interne de gestiune, control şi monitorizare.

Succesul eforturilor noastre din ultimii 2 ani a fost confirmat în cadrul ediţiei 2019 OPEX Week - Business Transformation World Summit, desfăşurată în Orlando, Florida, SUA, cel mai prestigios eveniment internaţional de profil, unde Apa Nova Bucureşti a câştigat locul I în lume la categoria „Best Business Transformation Project”.

Totodată ne mândrim că am redat Bucureştiului în anul 2018 fântânile urbane din Piaţa Unirii, este o reabilitare care a contribuit esenţial la creşterea calităţii vieţii oraşului. De la momentul reconfigurării, fântânile de la Piaţa Unirii au devenit unul dintre cele mai importante puncte de atracţie ale oraşului, iar cele 80 de showuri Simfonia Apei susţinute până acum au încântat peste 250.000 de turişti şi bucureşteni prezenţi în zilele de weekend în Bucureşti. Recunoaşterea muncii noastre la nivel internaţional, în acestă vară, când fântânile au fost numite record mondial ne-a oferit un motiv în plus de bucurie.

De asemenea,puţini sunt cei care cunosc întreg procesul prin care este produsă apa potabilă de care se bucură peste 2,2 milioane de locuitori ai capitalei. Acesta este şi motivul pentru care am inaugurat anul acesta escape room-ul H2Out. Scopul spaţiului este educarea publicului în ceea ce priveşte circuitul pe care îl parcurge apa de la râu până la robinet şi cuprinde elemente din procesul de captare, tratare şi distribuţie a apei.

Cum a evoluat businessul în toţi aceşti ani?

Apa Nova a efectuat în 2019 plata dividendelor către Primăria Municipiului Bucureşti în valoare de peste 5 milioane de euro. Acest lucru a fost posibil datorită evoluţiei activităţilor companiei, care şi-a continuat trendul ascendent pe toate categoriile de servicii oferite, ceea ce s-a reflectat şi în cifra de afaceri, care s-a situat în 2018 la valoarea de 164 milioane de euro. Este o evoluţie generată de eficientizarea şi digitalizarea operaţiunilor noastre.

Business-ul a evoluat şi prin intermediul digitalizării, una dintre principalele noastre priorităţi, fie că e vorba de operaţiuni, de clienţi sau de angajaţi. Digitalizarea serviciilor pe care le punem la dispoziţie ne ajută să evoluăm, să realizăm mai multe proiecte, să economisim resurse, fiind mai rapizi şi mai eficienţi.

Am adoptat cu mult entuziasm digitalizarea şi am implementat sisteme inteligente atât în ceea ce priveşte tehnologia, cât şi în relaţia cu clienţii. În acest caz, digitalizarea ne-a ajutat în dezvoltarea unei infrastructuri performante ce presupune reducerea la jumătate a timpilor de aşteptare şi de răspuns la solicitări. De exemplu, oferă posibilitatea reducerii timpului de intervenţie al echipelor tehnice de la 24 la 6 ore (de la vizita clientului) şi a timpului de încheiere a contractelor de la trei zile la 30 de minute, dacă documentaţia este completă. De asemenea, timpul de prelevare a probelor de apă din alte surse, pentru analiza calităţii, se reduce cu 24 de ore.

Mai mult, cu ajutorul digitalizării am perfecţionat sistemul automatizat pentru suport decizional, compus dintr-o serie de aplicaţii software, interconectate cu scopul de a asigura funcţionarea optimă a infrastructurii generale. Practic, funcţionarea întregului sistem de alimentare cu apă este monitorizată în timp real dintr-un centru de comandă în care sunt colectate, prin sistemul SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition), date relevante din teren (presiuni, debite, indicatori privind calitatea apei).

Cum s-a schimbat alimentarea cu apă a Bucureştiului pe parcursul celor două decenii?

Să fii responsabil pentru apa bucureştenilor înseamnă să-i verifici calitatea de 600 de ori pe zi.

Sistemul de alimentare cu apă şi canalizare al Municipiului Bucureşti este aliniat, din toate punctele de vedere, la standardele europene. Au fost necesare eforturi considerabile din partea Apa Nova, investiţii de peste 500 de milioane de euro pe parcursul celor două decenii, investiţii din fonduri proprii, pentru a ajunge la acest nivel. Prin Contractul de Concesiune, suntem obligaţi să investim constant, fie că vorbim de proiecte de modernizare, retehnologizare sau extindere, însă până acum am depăşit considerabil nivelul obligatoriu. Ca atare, apa furnizată bucureştenilor a fost, este şi va fi 100% potabilă. Apa de la robinet are o mineralizare adecvată oricărui tip de posibil consumator. Mai mult, fiind dezinfectată, nu conţine microorganisme sau agenţi patogeni. Apa Nova Bucureşti o controlează în mod continuu, cu analizoare automate performante, 24 ore din 24, în puncte cheie ale sistemului şi prin analize în cele 3 laboratoare ale staţiior de tratare şi respectiv în reţeaua de distribuţie. În 2018, au fost făcute peste 98 de mii de analize ale apei potabile în laboratoarele Apa Nova Bucureşti. De asemenea, apa este controlată şi de către Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti prin laboratoarele proprii şi ale Institutului Naţional de Sănătate Publică. 

Ce planuri aveţi pentru urmatorii ani?

Sistemul de canalizare trebuie să răspundă unei populaţii ce depăşeşte două milioane de locuitori, colectării şi evacuării apelor industriale, precum şi preluării apelor meteorice de pe o suprafaţă mai mare de 20.000 de ha. Pentru a face faţă unor astfel de nevoi, dar şi pentru a contribui la dezvoltarea durabilă a oraşului, este nevoie nu numai de un sistem de canalizare si epurare coerent, ci de unul care are un impact pozitiv asupra mediului înconjurător şi, implicit, asupra calităţii vieţii.

Pe lângă investiţiile în infrastructură şi echipamente, urmărim îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor, dezvoltarea de proiecte de responsabilitate faţă de comunitate, dar şi creşterea gradului de informare pe aceste teme. Acestea, alături de celelalte proiecte dezvoltate în beneficiul consumatorilor noştri, demonstrează aplicarea uneia dintre valorile de bază ale companiei noastre: respectul faţă de client.

Bucureştenii se vor bucura în continuare de servicii de calitate, de cea mai bună apă, la tarife mereu corecte.

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.