Institutul Naţional de Statistică a anunţat, luni, că autorecenzarea continuă, fiind completate 1.472.305 chestionare, în perioada 14 – 27 martie. Cele mai multe chestionare au fost completate în municipiul Bucureşti. Preşedintele INS, Tudorel Andrei, a precizat că aproximativ 10% dintre chestionare sunt invalidate, din cauza faptului că unele câmpuri nu au fost completate integral sau au fost sărite cu totul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit datelor INS, 1.472.305 chestionare de autorecenzare au fost completate în perioada 14 – 27 martie. 

Dintre acestea, 156.094 au fost completate în Bucureşti, 60.857 în Braşov, 59.811 în Cluj şi 53.463 în judeţul Timiş.  

Raportat la populaţia care urmează să fie recenzată, cel mai mare procent de persoane care s-au autorecenzat se înregistrează în Botoşani, respectiv 12,54% din total. Urmează judeţele Braşov, Ilfov, Teleorman şi Neamţ. Municipiul Bucureşti, deşi are cel mai mare număăr de formulare completate, este pe locul cinci, cu un procent de 8,58% din populaţie care s-a autorecenzat.  

Preşedintele INS, Tudorel Andrei, a precizat că aproximativ 10% dintre chestionare sunt invalidate, din cauza necompletării unor informaţii.  

Şeful INS a precizat că, în unele chestionare, calupuri întregi de întrebări erau necompletate. Calupurile se referă fie la probleme demografice, fie la statutul socio-economic sau la caracteristicile socio-culturale..  

”Dacă nu s-a răspuns la aceste întrebări, chestionarele au fost respinse de sistem, urmând ca cel care le-a completat să reia completarea”, a declarat Tudorel Andrei, precizând că motivele pentru care nu s-a răspuns pot fi multiple: de la neatenţie la necunoaştere.  

Preşedintele INS apreciază, însă, că o astfel de rată de invalidare a chestionarelor este ”acceptabilă”.  

Reprezentantul INS a vorbit şi despre provocările acestei perioade: de la gestionarea întregului proces - supra-încărcarea serverelor, dimensionarea acestora pentru volumul de informaţie, numărul mare de dispozitive pe care sunt încărcate datele - până la a se răspunde nelămuririlor fiecărei persoane care doreşte să completeze chestionarul.  

Pentru a se primi ajutor în acest sens, persoanele interesate de autorecenzare au la dispoziţie un call-center – 031.4338300 - care funcţionează între orele 7.00 - 22.00.  

Până acum s-au primit peste 12.000 de apeluri la acest număr.  

Autorecenzarea este disponibilă populaţiei, în perioada 14 martie-15 mai 2022 şi se poate realiza de pe orice dispozitiv electronic (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, desktopuri etc.)

Autorecenzarea online asistată se poate face în spaţii special amenajate de fiecare primărie fie pe tabletele recenzorilor ARA, fie de pe propriile dispozitive electronice, cu sprijinul unui recenzor. 

RPL2021 este primul din România organizat integral în format digital. Întregul proces al colectării datelor se va desfăşura cu asigurarea confidenţialităţii şi protecţiei totale a informaţiilor.

Informaţii detaliate privind desfăşurarea RPL2021 se găsesc la www.recensamantromania.ro, site-ul pe care se găseşte şi Platforma de autorecenzare.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.