Guvernul renunţă la parteneriate public-privat în ceea ce priveşte construirea unor autostrăzi şi anunţă transferul unor proiecte de investiţii precum căi rutiere, ferate, aeroporturi, spitale sau hidrocentrale de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză către ministerele Transporturilor, Sănătăţii sau Economiei. Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, spune că Guvernul intenţionează accesarea de fonduri europene pentru Autostrada Unirii, iar Autostrada Comarnic - Braşov poate fi finanţată "din fonduri europene, naţionale sau alte fonduri atrase".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Guvernul a adoptat, marţi seară, o ordonanţă de urgenţă prin care se modifică actul normativ care prevedea implicarea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în realizarea unor mari proiecte. Astfel, proiecte precum autostrăzi, căi ferate, spitale regionale sau hidrocentrale revin în sarcina ministerelor de resort.
 
"Un alt proiect de act normativ adoptat astăzi în şedinţa de Guvern este (...) deblocarea proiectelor de infrastructură de interes naţional precum autostrada Ploieşti - Braşov sau autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, care au fost mult timp îngropate la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză în vederea finalizării unor proceduri de parteneriat public-privat care nu aveau nicio şansă de realizare. Prin Ordonanţa de urgenţă care modifică Ordonanţa 39/2018 privind parteneriatul public-privat sunt eliminate competenţele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în domeniul procedurilor de derulare, ca unitate centralizatoare, a procedurilor de parteneriat public-privat iar aceste competenţe sunt transferate, împreună cu proiectele de investiţii, de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză la nivelul ministerelor de resort. Practic, principalele proiecte aflate acum la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză vor fi transferate la ministerele de resort”, a declarat şeful cancelariei primului ministru, Ionel Dancă, marţi seară, la finalul şedinţei de Guvern.
 
Astfel, autostrada Ploieşti – Braşov, autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, autostrada Bucureşti – Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin, linia ferată de mare viteză Bucureşti – Craiova – Sofia – Timişoara – Belgrad – Cluj – Budapesta, extinderea reţelei de metrou prin realizarea magistralei M 7, construirea aeroportului Bucureşti Sud sunt transferate la Ministerul Transporturilor. 
 
Dancă a spus că investiţii din domeniul sănătăţii, cum ar fi Banca naţională de sânge, plasmă şi celule stem, spitalele regionale de la Timişoara, Brăila - Galaţi şi Târgu Mureş, Clinica Dr. Grozovici revin în sarcina Ministerului Sănătăţii, în timp ce proiecte ca centrala hidroelectrică Tarniţa - Lăpuşteşti, complexul hidrotehnic Turnu Măgurele, un complex de schi în Făgăraş, un resort la Marea Neagră - la Miniseterul Economiei.
 
Dancă a spus că, în cele mai multe dintre cazuri, aceste proiecte sunt într-un stadiu incipient sau nu s-a făcut nimic pentru realizarea lor, astfel că transferul din responsabilitatea Comisiei de Strategie şi Prognoză către ministere nu face decât să deblocheze proiectele, iar eventualele fonduri să fie atrase de către ministere. 
 
Întrebat dacă prin această decizie de transfer de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză către ministere se renunţă ideea la realizării acestor investiţii prin parteneriat public-privat, reprezentantul Guvernului a răspuns că ministerele de resort sunt cele care vor propune  strategiile, soluţiile de finanţare a acestor proiecte. Ministerele vor prelua documentaţiile privind aceste investiţii în termen de zece zile si pot veni cu propuneri, a precizat Dancă. 
 
"Noi credem că o soluţie privind finanţarea acestor proiecte trebuie înaintată de către ministerele de resort”, a spus Ionel Dancă.
 
El a precizat că pentru Autostrada Unirii Guvernul intenţionează accesarea de fonduri europene, iar autostrada Comarnic – Braşov poate fi finanţată "din fonduri europene, naţionale sau alte fonduri atrase”.
 
Ionel Dancă a criticat unele dintre marile proiecte avansate de PSD, despre care a spus că "multe dintre proiecte sunt poveşti vânătoreşti gândite pe lacul Belina, gândite de Dragnea cu Vîlcov, nu au niciun temei în realitate că ar putea fi vreodată realizate, dar ele trebuie analizate şi văzut în ce măsură pot fi finanţate”.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.