Primarul Capitalei Gabriela Firea a prezentat miercuri stadiul proiectelor de infrastructură, precum noile trasee ale pistelor de biciclete, nodurile rutiere sau cartierul Henri Coandă, multe dintre ele aflându-se însă încă la studiul de fezabilitate. USR Bucureşti a criticat prezentarea Gabrielei Firea, spunând că este doar o tentativă nereuşită de a atrage atenţia de la eşecul primilor doi ani de mandat, adăugând că multe dintre măsurile pentru fluidizarea traficului au rămas încă la stadiul de proiect din cauza faptului că municipalitatea nu a ştiut să investească în mod corect banii, preferând să acorde stimulente şi să organizeze spectacole.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Gabriela Firea a vorbit în conferinţa de presă organizată miercuri despre unul dintre cele mai dezbătute proiecte de infrastructură din Bucureşti, străpungere Ciurel, nod rutier Virtuţii. Proiectul are o valoare totală de 128 milioane de euro şi a fost demarat în urmă cu 10 ani. Ar fi trebuit finalizat în 2014, însă au apărut diverse blocaje.

„Atunci când l-am preluat, în anul 2016, la un stadiu de 13 la sută, acest proiect era complet blocat, la fel ca alte proiecte vitale pentru Capitală. Am constatat că erau atât probleme financiare, dar şi grave probleme tehnice. Proiectul iniţial era făcut greşit, nu se luau în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua. S-au făcut eforturi pentru recuperarea întârzierilor, astfel încât azi vă pot anunţa că nodul rutier Virtuţii - podul hobanat este realizat în proporţie de aproape 90 la sută, în timp ce întregul tronson nod rutier Virtuţii este realizat în proporţie de 70”, a declarat miercuri Gabriela Firea.

Ea a spus că termenul de finalizare este condiţionat şi de exproprierile restante şi relocarea traseelor instalaţiilor ENEL, însă se aşteaptă ca proiectul să fie finalizat până la sfârşitul anului viitor.

În ceea ce priveşte străpungerea Autostrăzii A1, proiectul iniţial prevedea un culoar de expropriere de 200 de imobile care ar trebui demolate, multe dintre acestea fiind construite în ultimii ani, dar pentru că ar fi însemnat costuri foarte mari, s-a refăcut traseul, iar acesta cuprinde acum doar 20 de imobile ce trebuie demolate. Proiectul, în valoare totală de 128 de milioane de euro, va începe după realizarea PUZ-ului şi aprobarea lui în Consiliul General la începutul anului viitor. Termenul de finalizare al proiectului este decembrie 2020.

Referitor la Prelungirea Ghencea, Firea a spus că studiul de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va fi predat pe 6 septembrie, costul fiind de 320.000 de euro. Proiectul presupune lărgirea şi modernizarea bulevardului Ghencea pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 şi până la Şoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lăţime de 6 metri şi spaţii verzi. De asemenea, toate intersecţiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Braşov, Valea Oltului şi Râul Doamnei vor fi semaforizate, a explicat Firea. Se vor realiza şi un nod intermodal şi o parcare de tip park&ride de 300 de locuri.

Edilul a vorbit şi de supralărgirea de la două la patru benzi a Şoselei Fabrica de Glucoză, proiect în valoare de aproape 12,3 milioane de euro şi cu termen de execuţie 15 luni. Proiectul se află încă la prima etapă, care constă în demolarea clădirilor din zonă. Vor fi lărgite benzile, trotuare vor avea lăţime de 4,5 metri, vor fi reconfigurate intersecţiile, reamenajate spaţiile verzi şi parcările, vor fi construite şi piste bibiclişti şi 12 refugii pentru staţiile de autobuz.

Printre proiectele prezentate de primar se numără şi pasajele Doamna Ghica, Andronache şi Petricani, toate aflate încă la stadiul studiului de fezabilitate, cele patru piste de biciclete, cartierul Henri Coandă, precum şi realizarea unor pasarele ciclo-pietonale.

„Au fost identificate în Bucureşti nouă zone cu circulaţie rutieră intensă în care vor fi construite 11 pasarele, care vor determina simplificarea circulaţiei pietonale şi a bicicliştilor. Accesul este prevăzut şi pentru persoanele cu dizabilităţi prin rampe sau lifturi”, a spus Gabriela Firea.

Potrivit acesteia, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru cele 11 pasarele a fost deja semnat în 3 august între Administraţia Străzilor şi Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, valoarea acestuia fiind de 125.000 de euro.

Primul studiu ar fi fost deja livrat, fiind vorba de pasarela de la Fântâna Mioriţa, pe Şoseaua Bucureşti – Ploieşti, la pasajul de cale ferată. Pasajul va avea lungimea de 140 de metri şi lăţime de 3 etri, iar înălţimea de 6,78 de metri.

Valoarea totală a investiţiei rezultată din sudiu se ridică la 1,6 milioane de euro.

Celelalte 10 pasaje vor fi amenajate astfel: trei pasaje la metrou Aurel Vlaicu, spre Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi Prefectură, spre viitorul Spital Metropolitan şi spre mall Promenada, şi alte pe Calea Grivitei – RATB Carpaţi, între strada Dorna şi strada Soveja, pe Şos. Alexandriei, la ieşirea din Bucureşti spre Bragadiru, în zona penitenciarului Rahova, pe Str. Liviu Rebreanu, spre mall Park Lake, pe Bd. Iuliu Maniu, la hypermaket Cora, pe Calea Văcăreşti, la intersecţia cu strada Pridvorului, în zona staţiei de metrou Mihai Bravu, pe Şoseaua Mihai Bravu nr. 30, la ieşirea din pasajul Bucur Obor şi pe Bd. Doamna Ghica – str. Dimitrie Grozdea.

USR Bucureşti a criticat prezentarea Gabrielei Firea, spunând că este doar o tentativă nereuşită de a muta atenţia de la eşecul celor doi ani de mandat şi că, deşi a avut la dispoziţie un buget foarte mare, banii nu s-au dus spre investiţii pentru Bucureşti, ci către spectacole, stimulente şi la companiile municipale care nici nu funcţionează.

”La peste doi ani de la preluarea mandatului, Gabriela Firea ar fi trebuit să prezinte rezultate şi nu promisiuni. Întreaga conferinţă de presă susţinută astăzi de Primarul Capitalei a fost de fapt o reîncălzire a campaniei electorale din 2016. Aceeaşi abordare de tipul ”vom face”, aceiaşi vinovaţi adică ”cei de dinaintea mea” şi, în mare măsură, aceleaşi proiecte. Singura diferenţă este că Gabriela Firea este deja primar în funcţie, că are deja doi ani de mandat şi că absolut nimic nu a stat în calea succesului ei. Actualul Primar are majoritate în Consiliu, are primari de sector din PSD, are guvern PSD şi, cel mai important, are la dispoziţie un buget imens, pe care niciun primar înaintea ei nu l-a avut”, a declarat Roxana Wring, preşedinte USR Bucureşti şi consilier municipal.

USR spune că după primele şase luni ale anului 2018, cheltuielile pentru dezvoltare sunt abia la 8 la sută din cât era prevăzut, adică din 1,3 miliarde de lei prevăzuţi pentru prima jumătate a anului, Primăria Capitalei a folosit doar 110,4 milioane de lei pentru dezvoltare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.