Ficantieri precizează că niciun reprezentant al companiei nu a avut vreodată contact cu reprezentanţii politicii româneşti sau cu orice altă instituţie a statului, în afara desfăşurării normale a licitaţiei pentru corvete, că nu a primit până acum nicio comunicare oficială cu privire la valoarea ofertelor, acestea fiind date confidenţiale, iar dezvăluirea lor ar fi de natură penală. Fincantieri mai precizează că oferta sa este „fully compliant“ cu întregul program pentru reînnoirea flotei Marinei Române şi că nu au existat niciodată motive de îngrijorare cu privire la desfăşurarea procedurii de licitaţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Niciun reprezentant al companiei nu a avut vreodată contact cu reprezentanţii politicii româneşti sau cu orice altă instituţie a statului, în afara desfăşurării normale a licitaţiei”, precizează compania într-un comunicat.
 
”Compania, care dintotdeauna s-a angajat să respecte cu stricteţe procedurile de licitaţie în conformitate cu normele, nu a primit, până în prezent, nicio comunicare oficială din partea autorităţilor competente cu privire la valoarea ofertelor licitaţiei. Aceste detalii au, într-adevăr, un regim de confidenţialitate, având în vedere caracterul secret al procedurii. În cazul în care aceste zvonuri, prezentate în mod repetat de presă, ar fi confirmate, ne-am confrunta cu o situaţie de extremă gravitate, cu siguranţă de natură penală, deoarece ar însemna că informaţii secrete ar fi fost dezvăluite către mass-media înaintea celorlalte părţi. Având în vedere acest lucru, şi neavând cunoştinţă de detaliile celorlalte oferte, Fincantieri precizează că oferta sa este „fully compliant“ cu întregul program pentru reînnoirea flotei Marinei Române, propunând, datorită experienţei dobândite în domeniul militar şi credibilităţii atinse de-a lungul anilor la nivel internaţional, nu numai un produs avansat tehnologic, ci construit şi la termenele şi cu costurile stabilite. De asemenea, compania subliniază că nu au existat niciodată motive de îngrijorare cu privire la desfăşurarea procedurii de licitaţie, deoarece prelungirea termenilor este un factor fiziologic care se poate întâmpla ca atare”, mai precizează sursa citată.
 
Fincantieri exclude în mod categoric faptul că a plătit vreo sumă oricărei persoane pentru a influenţa rezultatul licitaţiei şi precizează că a respectat întotdeauna cele mai înalte standarde etice, precum şi legislative, fiind şi o companie controlată de statul italian.
 
”Indiferent de rezultatul licitaţiei, este evidentă pentru toată lumea importanţa Fincantieri pentru România, unde compania a fost prezentă de mai mulţi ani prin filiala sa VARD. Pe şantierele de la Tulcea şi Brăila nu numai că a investit peste 150 de milioane de euro, făcându-le printre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din Europa, dar a adus aici şi construcţia navelor sale emblematice în sectorul de croazieră. În acest sens, corvetele destinate marinei române vor fi construite într-un şantier activ şi viu, unde 7000 de persoane lucrează zilnic, cărora Grupul le oferă un serviciu cu perspective de dezvoltare şi muncă în următorii zece ani”, se mai arată în comunicat.
 
Procedura de achiziţie a corvetelor multifuncţionale a fost suspendată de Ministerul Apărării Naţionale (MApN), care a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel, „în temeiul unor suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii”.
 
La sfârşitul anului trecut, preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a acuzat că în presa din Franţa au apărut articole referitoare la România al căror scop ar fi acela de a "pune presiune pe Ministerul Apărării" pentru ca acesta să aloce unei companii franceze contractul pentru construirea corvetelor.
 
Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Leş, declara, în 28 noiembrie, că procedura de achiziţie a corvetelor este în termen.
 
Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a anunţat, la finalul lunii octombrie, că procedura de achiziţie aferentă programului de înzestrare esenţial „Corveta multifuncţională” este în faza de evaluare a ofertelor, dar au fost necesare clarificări ceea ce a făcut ca termenul de finalizare să fie amânat pentru 15 noiembrie.
 
Guvernul a aprobat în februarie o hotărâre pentru încheierea unui acord cadru pentru patru corvete construite şi dotate la un şantier naval din România.
 
Pe 20 noiembrie, fostul preşedinte Traian Băsescu îl acuza, într-un mesaj publicat pe Facebook, pe liderul PSD, Liviu Dragnea, că a vrut trucarea licitaţiei pentru corvete.
 
Băsescu explica faptul că, prin lege, România poate să achiziţioneze echipamente militare fără licitaţie, însă „Daddy” a vrut o licitaţie, pentru că „singura modalitate de a-i ferici pe olandezii de la Damen cu contractul de 1,6 miliarde dolari era o licitaţie trucată”.

PSnews.ro a scris vineri că ofertele financiare pentru corvete poziţionează cei trei competitori care au depus oferte în cadrul licitaţiei în felul următor: Naval Group, Franţa – Şantierul Naval Constanţa – 1,2 mld EUR; Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, Olanda – 1,255 mld EUR; Fincantieri SpA, Italia – 1,344 mld EUR, iar comisia de evaluare a ofertelor a stabilit că toţi competitorii îndeplinesc condiţiile tehnice stipulate in caietul de sarcini, motiv pentru care a întocmit un raport în care asocierea Naval Group, Franţa – Şantierul Naval Constanţa este indicată ca fiind câştigătorul licitaţiei, criteriul de departajare fiind preţul cel mai scăzut. PSnews.ro a scris, citând surse, că Liviu Dragnea, prin intermediul unor decidenţi politici din PSD, a întreprins demersuri pentru ca licitaţia să fie câştigată de italienii de la Fincantieri SpA, cei care au depus cea mai scumpă ofertă. Iar aceste presiuni au reprezentat şi unul dintre motivele pentru care Mihai Fifor a demisionat din funcţia de ministru al Apărării.

 
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.