Camera Deputaţilor a adoptat, decizional, proiectul iniţiat de către USR prin care conducătorii de motociclete şi mopede vor fi exceptaţi de la obligaţia de a deţine triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor şi extinctor, obiecte care „nu doar că nu pot înlătura riscurile şi complicaţiile unui accident în care aceştia ar fi implicaţi, dar le pot pune viaţa în pericol”, precizează comunicatul de presă al partidului. Legea merge la promulgare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea art. 8 din ordonanţa de urgenţă a Guvernului 195/2002, prin introducerea unui nou alineat care să prevadă exceptarea posesorilor de permis pentru categoriile AM, A1, A2 şi A de la obligaţia de a deţine asupra lor triunghiuri reflectorizante, trusa de prim-ajutor şi extinctor.

„Proiectul de lege adoptat astăzi a fost depus în 2022. Atunci când coaliţia de guvernare nu are interes, proiectele se mişcă foarte greu. Dar, chiar şi aşa, după aproape 2 ani, facem un pas spre normalitate. Începând de sezonul acesta, motocicliştii şi scuteriştii nu vor mai fi obligaţi să deţină triunghiuri reflectorizante, trusă de prim-ajutor şi extinctor şi nici nu vor mai putea fi hărţuiţi de Poliţie că nu le au. Împreună cu colegii mei din USR, am pregătit mai multe iniţiative legislative care vizează comunitatea moto din România, pe care le vom depune în perioada următoare”, a afirmat senatorul USR Cristi Berea, iniţiator al proiectului de lege, potrivit sursei citate.
 
În prezent, Codul rutier (OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice) nu face distincţie între vehicule şi îi obligă pe toţi conducătorii să deţină două triunghiuri reflectorizante, o trusă medicală şi extinctor. Nerespectarea acestei obligaţii înseamnă amendă de până la 825 lei.
 
Mopedele şi motocicletele sunt, însă, vehicule de mici dimensiuni, cu spaţii limitate pentru compartimentare, astfel că şoferii sunt nevoiţi, pentru a fi dotaţi cu toate obiectele specificate, să ataşeze spaţii suplimentare, care pot dezechilibra şi pot duce la accidente. Varianta ghiozdanului care să fie purtat în spate nu este nici ea mai fericită, dacă ne gândim că, în cazul unui accident, indiferent de gravitate, şoferul este catapultat de pe vehicul cu tot cu extinctorul din spatele lui şi celelalte obiecte contondente.
 
În momentul de faţă, mulţi dintre deţinătorii de permis din categoriile AM, A1, A2 şi A nici nu sunt informaţi că au aceeaşi obligaţie ca şoferii autovehiculelor de transport pasageri, motiv pentru care sunt, uneori, o ţintă sigură pentru amenzi, mai spune USR.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.