Consiliul Judeţean (CJ) Mureş doreşte rezilierea contractelor de colectare şi transport a deşeurilor pentru mai multe zone ale judeţului, mai multe proiecte de hotărâre aflându-se pe ordinea de zi a şedinţei din data de 28 ianuarie. CJ Mureş anunţă că s-a constatat neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, operatorul fiind acuzat că nu respectă frecvenţa de colectare. De asemenea, operatorul nu a remediat deficienţele în termenul notificat de 90 de zile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Consiliul Judeţean va analiz în şedinţa din 28 ianuari proiecte pentru aprobarea rezilierii contractelor de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor în zona 1 Sânpaul, zona 4 Reghin, zona 5 Târnăveni, zona 6 Bălăuşeri şi zona 7 Râciu.
 
În proiectele de hotărâre se menţionează că în 2019 a fost semnat contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor pentru zonele respective, între Adi Ecolect Mures şi Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL -SC Brai Cata SRL, reprezentată de liderul asocierii SC Sylevy Salubriserv SRL. 
 
“Pe parcursul derulării contractului, s-a constatat în repetate rânduri neîndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate de către SC Sylevy Salubriserv SRL, fapt pentru care acesta a fost notificat şi informat cu privire la aceste aspecte”, a transmis Consiliul Judeţean Mureş.
 
A fost transmisă o notificare operatorului respectiv şi i s-a solicitat că în 90 de zile să remedieze problemele semnalate.  
 
Sursa citată menţionează că expirarea perioadei de remediere de 90 de zile, ADI Ecolect Mureş a constatat că operatorul nu a efectuat investiţiile solicitate şi nu a respectat nici celelalte obligaţii contractuale, cum ar fi fluxul şi frecvenţa de colectare, organizarea trimestrială a colectării deşeurilor voluminoase, respectiv organizarea de campanii de informare şi conştientizare a publicului.
 
De asemenea, ADI Ecolect Mureş a solicitat operatorului SC Sylevy Salubriserv SRL să prezinte stadiul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale, dar acesta nu a motivat în vreun fel. 
 
În proiectele de hotărâre se menţionează că în urma acestor situaţii operatorul va fi notificat cu privire la rezilierea contractului, iar acesta are obligaţia de a presta serviciul pe o perioadă de 90 de zile de la data rezilierii contractului. 
 
De asemenea, ADI Ecolect Mureş va fi mandatată ca, în cazul în care intervine sistarea prestării serviciului de către operator, în termenul de 90 de zile, să facă demersuri pentru atribuirea unui contract de delegare a serviciului de salubrizare prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare, iar în această situaţie specială, durata contractului încheiat în condiţiile de mai sus nu va depăşi durata necesară organizării unei procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă, respectiv emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor ce fac obiectul acelui contract.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.