Concursul ”Micii Campioni”, organizat în prima jumătate a lunii mai de Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu” din Bucureşti pentru admitere în clasa a V-a a provocat criticile unor părinţi nemulţumiţi de modul în care a fost realizat baremul de corectare, de faptul că lucrările copiilor sunt secretizate, accesul părinţilor la lucrarea corectată fiind refuzat de către oficialii colegiului, dar şi de faptul că au fost depunctate probleme rezolvate prin alte metode decât cele dorite de profesorul care a corectat lucrarea. Contactată telefonic, directoarea Colegiului Naţional de Informatică „Tudor Vianu”, Claudia Anghel, respinge acuzaţiile şi declară că niciuna dintre afirmaţii nu este susţinută de probe.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Jurnaliştii de la dcnews.ro notează că unii părinţi au reclamaţii cu privire la modul de elaborare a subiectelor anul acesta la concursul ”Micii Campioni”, organizat în perioada 12-13 mai la Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu” din Bucureşti, pentru admiterea în clasa a V-a la prestigiosul liceu. Au fost 199 de candidaţi înscrişi - din care doi au absentat - pentru 52 de locuri, respectiv două clase cu câte 26 de elevi.
„Un părinte al cărui copil a susţinut Concursul anul acesta a solicitat în scris conducerii Colegiului să-i comunice dacă profesorii care au elaborat subiectele, cei care au făcut parte din Comisia de corectare a lucrărilor şi cei care au făcut parte din Comisia de soluţionare a contestaţiilor au dat declaraţii pe proprie răspundere că nu au pregătit în particular elevi candidaţi. Trebuie precizat că în Regulamentul de concurs al Colegiului ”Tudor Vianu”, spre deosebire de alte Colegii, nu este prevăzută o astfel de obligaţie a profesorilor”, scrie dcnews.ro.
Alte nereguli constau, conform sursei citate, în „secretizarea” lucrărilor copiilor care au participat la concurs. 
Conform unora dintre părinţi, conducerea Colegiului nu le permite să aibă acces la lucrări.
Un părinte afirmă că a formulat în scris cerere prin care a solicitat să i se permită să vadă lucrarea copilului său şi, spre stupoarea lui, cererea nu a fost nici măcar primită şi înregistrată la Secretariatul Colegiului ”Tudor Vianu”, motivarea fiind că nu există procedură în acest sens.
”Părintele a decis să trimită pe email cererea, solicitând ca în cazul în care i se va refuza accesul la lucrare să se indice temeiul de drept în baza căruia lucrarea unui copil de 11 ani a fost calificată secretă”, notează sursa citată.
Odată ce a avut acces la lucrarea copilului său, părintele respectiv a constatat că „deşi în baremul de concurs era menţionat că orice soluţie alternativă completă va primi punctaj maxim, 3 probleme rezolvate de copilul său prin metode alternative, distincte de cele prezentate în baremul orientativ de corectare, au fost nejustificat depunctate, fiind corectate şi punctate în absenţa unui barem de corectare aferent metodelor de rezolvare adoptate de copilul său”, conform dcnews.ro.
O discuţie cu conducerea liceului, la care a participat şi un profesor care ar fi elaborat subiectele şi ar fi corectat la contestaţii, s-a terminat, conform dcnews, cu  o replică acidă din partea cadrului didactic: „Nu mă învăţaţi cum să predau matematica la clasă”.
O altă problemă legată de concursul de anul acesta de la CNI „Tudor Vianu” este, conform sursei citate, aceea că unul dintre subiecte a fost rezolvat de un singur elev din 197 candidaţ.i
„Din cei 197 de candidaţi, doar unul a primit punctajul maxim de 15 puncte. Un alt elev a obţinut 6 puncte, altul 5 puncte, 11 elevi au primit câte 2 puncte şi 18 elevi au fost punctaţi cu câte 1 punct. Restul de 165 de elevi au obţinut punctaj nul (0 puncte) la Problema nr. 5”, scrie dcnews.ro.
De asemenea, dintre cei 197 de elevi candidaţi, 60 au depus contestaţii,  23 dintre ei primind un punctaj mai mare în urma recorectării lucrărilor. 
„Deşi aceste cifre sunt îngrijorătoare, mult mai grav este faptul că după contestaţie, o problemă a unui elev, evaluată iniţial cu punctaj nul (0 puncte),  a fost ulterior punctată cu 10 puncte. (...) Unui alt elev, după contestaţie, i s-au acordat pentru o problemă 12 puncte, din punctajul maxim de 15 puncte, aceasta fiind punctată iniţial cu 2 puncte”, se arată în materialul citat.
Conform acestuia, părinţii au depus 19 sesizări sau cereri la Ministerul Educaţiei, la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, la Colegiul ”Tudor Vianu”, cerând în mod repetat numirea unei comisii care să verifice dacă s-a asigurat cadrul unor şanse egale de reuşită pentru elevii concurenţi, de ce nu a existat barem de corectare pentru soluţiile alternative şi care, în final, să dispună recorectarea lucrărilor sau, cel puţin, recorectarea lucrării copilului său în raport de baremurile care trebuie stabilite pentru soluţiile alternative, baremuri care trebuiau elaborate de Comisia de corectare şi publicate pe site-ul Colegiului, aşa cum a fost publicat şi baremul pentru soluţiile gândite de profesorul care a elaborat subiectele.
„Colegiul nu a răspuns la niciuna dintre solicitările scrise, Ministerul a răspuns că a trimis sesizările spre soluţionare Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, iar această instituţie a trimis un inspector la Colegiul ”Tudor Vianu”, care s-a rezumat la a lua punctul de vedere al Colegiului şi la a-l comunica părinţilor. A fost un efort inutil, căci părinţii îl cunoşteau deja. Pe scurt, nimic concret. Nicio anchetă serioasă, nicio verificare, nicio explicaţie pertinentă”, menţionează dcnews.ro.
 
REACŢIA CONDUCERII COLEGIULUI
 
Contactată telefonic directoarea Colegiului Naţional de Informatică „Tudor Vianu”, Claudia Anghel, declară că niciuna dintre afirmaţiile părintelui nemulţumit nu este susţinută de probe, de documente. 
 
„Baremele există şi au fost afişate încă din ziua concursului, sunt afişate pe site împreună cu subiectele. Toate lucrările au fost corectate unitar, conform acestor bareme. Doamna în cauză, bunica împreună cu tatăl, a fost la noi la şcoală, a cerut vizualizarea lucrării. În prezenţa a doi profesori de matematică i-a fost explicat că demonstraţia nu a fost completă şi de aceea nici punctajul nu a fost complet – au fost şapte puncte din 15. Doamna nu a înţeles şi a mers şi la Minister şi la Inspectorat. A fost şi control de la Inspectorat şi ne-a verificat, doamna nu a fost mulţumită nici cu acel răspuns”, a declarat Claudia Anghel.
Aceasta cataloghează drept „calomnii” afirmaţiile privind organizarea concursului. 
„Noi considerăm că este o calomnie şi că nu are dovezi, deci tot ce spune acolo nu are documente care să justifice. De asemenea, avem declaraţii de la toţi profesorii din comisie că nu au pregătit elevi pentru acest concurs. Dacă dumneaei are dovezi în acest sens, nu are decât să le aducă şi să nominalizeze pe cei care sunt vinovaţi. Eu una nu ştiu nimic despre acest lucru. Iar noi, chiar suntem hotărâţi dacă continuă cu aceste calomnii, să dăm şi noi în judecată. Deci, până la urmă, chiar e foarte neplăcut când ştii că nu ai greşit cu nimic să apară astfel de lucruri în presă”, adaugă Claudia Anghel.
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.