Elevii care au susţinut, marţi, proba la Limba şi literatura română a sesiunii speciale a Evaluării Naţionale au avut, printre alte cerinţe, de redactat o compunere care să motiveze apartenenţa la genul liric a poeziei "Amurg" de Octavian Goga şi o naraţiune de 150 - 300 de cuvinte, în care să prezinte o întâmplare, reală sau imaginară, din timpul unei călătorii cu maşina.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Elevii au primit, marţi, varianta cu numărul 9, având două subiecte, primul dintre acestea având două subpuncte. Primul subpunct conţinea şase cerinţe notate cu câte patru puncte fiecare, iar al doilea era o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care elevii să motiveze apartenenţa la genul liric a textului "Amurg" de Octavian Goga, notat cu 16 puncte. Pentru subiectul întâi rezolvat corect elevii primesc 40 de puncte.

Astfel, la primul subpunct, elevii au primit un text din poezia "Amurg" de Octavian Goga şi şase cerinţe: să noteze câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor "amurg", "veştedele", să menţioneze rolul cratimei din secvenţa "povestea noastră-ntreagă", să explice modul de formare a unui cuvânt obţinut prin conversiune şi a cuvântului obţinut prin derivare din versurile: "Peste geamul meu deschis –/S-a mai dezlipit o foaie", să transcrie două cuvinte care conţin diftong din versurile: "Frate bun, mi-a fost copacul/Cu podoaba lui de ieri", să numească rima poeziei şi măsura ultimului vers al textului dat şi să transcrie două figuri de stil diferite din textul dat, precizând felul lor.

La al doilea subpunct, elevii au avut de redactat o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care să motiveze apartenenţa la genul
liric a textului lui Octavian Goga.

Al doilea subiect redactat perfect era notat cu 36 de puncte. 

La acest subiect, elevii au primit un text intitulat " Maşinile româneşti de care nu ai auzit niciodată", de Paul Călugăroiu. Ei aveau de răspuns la şase cerinţe la primul subpunct. Ei trebuiau să spună numele persoanei care a inventat primul automobil românesc şi viteza pe care o putea atinge automobilul Malaxa. Apoi au avut de scris numele autorului şi titlul articolului din care este extras fragmentul, să menţioneaze genul şi cazul substantivelor subliniate în textul dat, să precizeze funcţia sintactică a cuvintelor subliniate, menţionând partea de vorbire prin care se exprimă: În 1880, la Paris, Dumitru Vasescu construieşte primul autovehicul personal, cu motor pe aburi.

De asemenea, elevii au avut de transcris o propoziţie principală şi o propoziţia subordonată din fraza: Automobilul a ajuns o singură dată în România în 1906 şi a fost expus la Şcoala de Poduri şi Şosele din Bucureşti, unde Dumitru Vasescu a fost şi profesor şi să precizeze felul subordonatei. Ultimul subpunct viza construirea unei  fraze alcătuite din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată completivă indirectă, introdusă prin pronumele relativ "care".

La al doilea punct, elevii au avut de redactat o naraţiune de 150 - 300 de cuvinte, în care să prezinte o întâmplare, reală sau imaginară, petrecută în timpul unei călătorii cu maşina.

Elevii primesc zece puncte din oficiu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.