Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat cu peste cinci milioane de lei cele peste 230 de magazine Mega Image controlate, iar mai multe unităţi au fost închise temporar din cauza neregulilor. Astfel, au fost găsite alimente expirate, cuptoare murdar, fructe şi legume cu mucegai şi pete.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
 
Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
Reprezentanţii ANPC au anunţat, joi, că au desfăşurat, în a doua jumătate a lunii ianuarie, o amplă acţiune de verificare a modului în care este respectată legislaţia în vigoare în magazinele lanţului Mega Image din întrega ţară. 
 
FOTO: ANPC
FOTO: ANPC
 
Până în acest moment, au fost controlate 233 de unităţi. Au fost aplicate 485 de amenzi contravenţionale, în valoare de 5,1 milioane de lei, şi au fost oprite de la comercializare produse în valoare de 65.000 de lei. 
 
De asemenea, au fost închise temporar, până la remedierea deficienţelor, 17 magazine, a fost făcută propunere de închidere temporară pentru o perioadă de până la şase luni,pentru nouă unităţi şi pentru o perioadă între 6 şi 12 luni, pentru opt magazine. 
 
 
“Nu ştiu cum se pronunţă într-o belgiană pură, dar mesajul în română ar fi: Respectaţi-ne! Mi-ar plăcea ca produsele care sunt prezente pe rafturile magazinelor Mega Image din România să ajungă, pentru o perioadă mai lungă, şi în ţara de origine a operatorului economic, pentru a vedea care este reacţia consumatorilor de acolo. Cred că habar nu au că există portocale cu bube şi mandarine-boabe la hectar. Trebuie să înveţe că nu de fiecare dată când cumpără un produs acesta are cantitatea înscrisă pe ambalaj, care poate fi mai mica, pentru a le asigura o cură de slăbire. Aş fi curios care este reacţia autorităţilor din ţara de origine a operatorului economic Mega Image şi cu privire la repetabilitatea unor abateri sancţionate şi constatate în trecut. Probabil există o justificare şi o scuză pe care doresc să le-o transmită celor din Belgia, nu nouă. Vom îndesi acţiunile de control de amploare, până o să ne facem înţeleşi. «Tot ziens!» («la revedere» în neerlandeză - una dintre limbile oficiale ale Belgiei)”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
 
Principalele abateri constatate de comisarii ANPC au fost: comercializarea unor fructe şi legume depreciate, cu mucegai şi pete, care nu respectau criteriile de calitate (diferite calibre de mărime comercializate la aceeaşi categorie), fără a avea menţionată corect ţara de provenienţă; comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită; comercializarea unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă; folosirea unor cuptoare neigenizate; nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor; comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid în ambalaj; nereguli privind modul de prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare (existenţa la raft a unor produse având afişate pe etichetele de preţ ale comerciantului informaţii false cu privire la denumirea produsului).
 
Alte nereguli descoperite au fost existenţa unor zone neigienizate ale pavimentului şi pereţilor; folosirea unor spaţii de depozitare insalubre; comercializarea unor produse alimentare cu acumulări de gheaţă în ambalaj; folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu zone cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere rupte; lipsa afişării informaţiilor referitoare la valabilitatea produselor gătite în zona gastro; depozitarea unor produse de panificaţie congelate fără etichete cu elemente de identificare; folosirea unor echipamente insalubre (vitrine frigoririce şi de panificaţie, rafturi pentru produse şi de panificaţie, recipiente de condimente etc.); comercializarea unor produse de panificaţie fără a avea informaţiile specifice afişate la raft; comercializarea unor produse fără a avea afişate etichetele de preţ la raft; comercializarea unor produse alimentare vrac fără a avea menţionată data deschiderii ambalajului, depuneri masive de gheaţă pe suprafaţa plafonului şi în partea superioară a pereţilor camerei de frig, neconcordanţe între preţurile produselor la raft faţă de cele de la casa de marcat.
 
Echipele de control au mai observat comercializarea unor jucării din pluş recomandate de la vârsta 0+, fără a avea indicaţii sau cerinţe de siguranţă menţionate pe etichetă (fibrele se desprind uşor); nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa, la vânzare, a produsului singular, în cazul promoţiilor de tip multipack); comercializarea unor produse nealimentare fără a avea informaţiile traduse în limba română pe etichetă; nerespectarea vecinătăţilor la păstrarea produselor alimentare de origini diferite; comercializarea unor ouă sparte şi crăpate, cu scurgeri de conţinut; expunerea la comercializare, în vitrina destinată produselor româneşti, a unor fructe de import; lipsa afişării atestatului de produs tradiţional, pentru produsele comercializate ca fiind produse tradiţionale; lipsa precizării pe eticheta citricelor dacă au coaja tratată sau nu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.