Ministerul Sănătăţii a făcut o înaintare către Colegiul Medicilor din România (CMR) cu propunerea de modificare a ordinului privind feedback-ul pacientului, a declarat preşedintele CMR, Gheorghe Borcean, precizând că, dacă nu va fi retras prin hotărâre judecătorească, ordinul va fi modificat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Întrebat care este punctul lui de vedere legat de ordinul privind feedback-ul pacientului, preşedintele Colegiului Medicilor din România, Gheorghe Borcean, a explicat că a criticat modul în care a fost elaborat.

"Este o discuţie trecută. Am discutat modul în care a fost elaborat. După lege, noi (Colegiului Medicilor din România, n.r.) trebuia să ne spunem opinia şi n-am putut să ne-o spunem. După lege, trebuia să fim consultaţi şi nu am fost, după lege trebuia să avem şi noi punctele noastre de vedere şi nu am avut. Cert este că Ministerul Sănătăţii a făcut deja o înaintare către noi cu propunerea unui draft de modificare a ordinului aceluia. Chiar dacă va fi retras prin hotărâre de judecată, chiar dacă nu va fi retras, ministrul şi-a exprimat disponibilitatea şi ne-a trimis un draft de material pentru a modifica acest ordin", a spus preşedintele CMR, Gheorghe Borcean.

Preşedintele CMR a spus că la propunerile de modificare a ordinului lucrează o echipă de medici.

"Este un material în lucru. Nu aş putea spune ce modificări vor fi aduse. Este o echipă de lucru", a mai precizat preşedintele CMR.

Întrebat dacă, prin formularul de feedback, medicii sunt consideraţi hoţi, Borcean a spus că nu acesta este răspunsul.

"În forma actuală a acestui formular nu sunt consideraţi hoţi medicii, ci doar se impune aşa ceva" , a mai spus preşedintele CMR.

În primele cinci zile de când a fost pus în funcţiune noul mecanism de măsurare a satisfacţiei pacienţilor, au fost trimise peste 17.000 de SMS-uri de feedback, anunţa Ministerul Sănătăţii (MS) în 4 ianuarie.

Dintre pacienţii care au fost contactaţi pentru completarea chestionarului de feedback 2.819 au acceptat completarea formularului şi 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări, precizau reprezentanţii MS.

Până la introducerea noului sistem, mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite care erau completate de pacienţi în timpul internării, apoi erau introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului.

Prin noul sistem urmau să fie contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale, iar răspunsul la SMS era gratuit. Erau taxate cu 5 cenţi/sms doar acele răspunsuri care se aflau în afara fluxului standard întrebare-răspuns.

Întrebările cuprinse ȋn chestionar se refereau la: gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, faţă de activitatea şi implicarea medicului, faţă de curăţenia din spital, precum şi faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale.

Pacientul mai era întrebat dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare.

De asemenea, chestionarul permitea pacientului să raporteze printr-o sesizare incidente de etică şi integritate care au avut loc în spitalul public.

Colegiul Medicilor din România a solicitat, în 30 noiembrie, ministrului de atunci al Sănătăţii, Vlad Voiculescu, retragerea de urgenţă a proiectului privind chestionarul trimis prin SMS pacienţilor după externare, reclamând că nu au fost consultaţi la elaborarea ordinului prin care MS vrea să afle de la cei care au stat în spital cât de mulţumiţi au fost de serviciile medicale, dacă li s-au cerut bani, cât de curat a fost şi dacă ar recomanda altor persoane să se trateze în acea unitate sanitară.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.