Premierul Dacian Cioloş a declarat, joi, la Digi 24, că probleme privind sistemul informatic al cardului de sănătate sunt provocate de lipsa unui contract de mentenanţă, însă situaţia este pe cale să fie rezolvată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”O să vedem, după ce se face auditul, ce confirmă sau infirmă acesta. Problema acolo este şi datorată faptului că nu există încă un contract de mentenanţă”, a spus premierul întrebt fiind despre auditul pe care ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, îl cere pentru că există nişte suspiciuni.

Cioloş a spus că problema lipsei unui contract de mentenaţă este pe cale de afi rezolvată în curând. ”În 2015 a fost lansată o licitaţie pentru un contract de mentenanţă la care nu s-a prezentat nimeni. Anul acesta, această licitaţie a fost relansată şi există un contract în pregătire acum. Deci a fost o firmă câştigătoare, dar au fost contestaţii între timp care în cele din urmă au fost castigate de CNAS, din câte am înţeles, dar asta a prelungit semnarea contractului. El urmează să fie semnat şi va exista mentenanţă, sper eu ca problemele să se redreseze, dar aici problemele pot să vină şi datorită modului cum a fost contsruit acest sistem, însă las specialiştii să tragă conluziile după ce vor face acest audit”, a arătat Cioloş.

Referitor la faptul că sistemul informatic a fost scump, şeful Executivului a spus că s-a creat un reflex să ”nu ne uităm prea mult la bani” când aceştia provin din fonduri europene.

”A fost scump probabil şi pentru că a fost finanţat din fonduri europene şi, în general, acolo, reflexul nostru a făcut că nu ne uitam prea mult la bani. Nu ştiu cum a fost făcut caietul de sarcini, cum au fost definte cerinţele pentru acest proiect”, a arătat Cioloş, adăugând că ”acesta este sistemul pe care îl avem şi trebuie să lucrăm cu el, să vedem cum îl putem îmbunătăţii”.

El a explicat că în Guvern sunt mai multe astfel de sisteme informatice pe care s-au dat foarte mulţi bani, de ordinul a sute de mii de euro şi care nu funcţionează, sau nu se pot conecta între ele.

Sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost repus în funcţiune după la 72 de ore de la defecţiune, dar specialiştii mai lucrează la sincronizarea serverelor, a declarat joi, pentru News.ro, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Radu Ţibichi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.