Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că una dintre marile probleme ale învăţământului românesc este lipsa laboratoarelor în care elevii să facă pregătire practică, el arătând că lipsa acestui tip de pregătire este cauza rezultatelor slabe obţinute de elevii români la testele PISA.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Problema competenţelor practice este o problemă esenţială. Este cauza pentru care la testele PISA, acelea care măsoară analfabetismul funcţional în întreaga lume, avem rezultate slabe: pentru că nu ne pregătim elevii pentru aceste competenţe practice. Competenţele practice se dobândesc în laboratoare, în ateliere, lucruri care în ultima perioadă au dispărut. Odată cu introducerea clasei zero, clasei pregătitoare în şcoală, au avut nevoie în şcoli de spaţii suplimentare şi au renunţat tocmai la spaţiile care până atunci erai dedicate laboratoarelor de chimie, de biologie, de fizică. Deci o mare problemă a şcolii în România este lipsa acestor laboratoare, tocmai acele locuri în care îi pregătim practic. Şi atunci, nu trebuie să ne surprindă că avem rezultate atât de slabe, din păcate, la testele PISA”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, marţi seară, la emisiunea lui Florin Călinescu de la Prima Tv.
 
El a susţinut că lipsa pregătirii practice este o problemă legată de "adaptarea sistemului de educaţie la cerinţele societăţii”.
 
Cîmpeanu a explicat că acest aspect "nu poate fi rezolvat peste noapte”.
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.